Ga naar inhoud

Upgrade/Waterkoeling


Aanbevolen berichten

Ik was druk bezig met oc'en maar m'n proc wordt nu beetje te warm dus ik d8, laat ik andere koeling gaan kopen. Ik kom dus uit op waterkoeling maar het is zo duur. Toen hoorde ik van allemaal mensen van waarom koop je dan geen nieuwe processor. Ik ben gaan kijken voor een p4 3.2 S478. Was 225 euro. Ik vond dit beetje erg duur, toen maar AMD 64 3000+ inclusief een DFI Lanparty UT nf250 GB Dit was 238 euro, dus dat ik 13 euro duurder en volgens mij ook veel beter, graag *professioneel* commentaar hierop :wink:
Link naar reactie
[quote:c5a618acd5="KiPSiE"]laadtijden zijn veels te langzaam, hij start langzaam op, ik wil van de oude graag een server maken. Ga zo maar verder[/quote:c5a618acd5] Maar je vraagt of het wijs is om een AMD64 systeem te kopen of een snellere cpu? (bij dat amd 64 systeem komt ook nog eens geheugen wat als je meer ervan hebt je systeem sneller laat opstarten en andere programma's sneller laad laden, wat dus los staat van de cpu) Echter als je een server wilt maken lijkt me de keus snel genoeg gemaakt, gewoon een nieuw systeem erbij :lol: Als je wilt wil ik met mijn "professionele" view best zeggen dat een amd64 3000/3200 met een dfi plank en 1 of 2 keer 512 mb Twinmos Speed Premium een hele leuke combinatie is ;) vooral voor games. Maar watvoor applicaties draai je nog meer? Ik zie trouwens dat je een boxed koeler hebt, ipv waterkoeling, is gewoon een goede luchtkoeler niet een leuke optie? 8)
Link naar reactie
ik moet ook nog nieuw geheugen kopen, maar eerst is een nieuwe cpu, en jah zoals je zei, ik ga twinmos speedpremium 512 ddr400 kopen bij azerty dus nu is de keus dus snel gemaakt, maar zal ik het verschil wel merken? en wat nouw als ik hier nu gewoon 2x twinmos speedpremium ingooi? of kan ik dan nog steeds nie op dual channel draaien want van dat dual channel geheugen snap ik helemaal nix :roll: :roll: :oops:
Link naar reactie
[quote:db105cb88f="Sylvester"]Daardoor lopen beide geheugenmodules niet vol :wink:[/quote:db105cb88f]Dat is natuurlijk echte onzin. Door dual channel kan hij idd beide modules tegelijk aanspreken. Hierdoor krijg je dus opeens de dubbele bandbreedte. 128 bits/clockslag ipv 64 bits. Daarom is 2x256 sneller dan 1x512, terwijl de grootte dus gelijk is. Echter is het prestatieverschil vaak niet merkbaar, alleen te zien met bench programma's.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...