Ga naar inhoud

opstart probleem met mijn pc!


Aanbevolen berichten

als ik mijn pc start doet die het niet altijd, de kast hoor ik wel maar het beeldscherm gaat niet aan. Als ik het een paar keer probeer gaat die aan en krijg ik op het beginscherm de volgende mededeling: Warning! CPU has been changed or overclock fail. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup. Ik heb alleen nooit veranderingen toegepast. Iemand een idee wat het probleem is?
Link naar reactie
[quote:55981ae338="Bosje"]zo kaal mogelijk opstarten, het lijkt erop dat 1 of meerdere componeneten brak zijn of zo. Geheugen videokaart. Verder is het wel gokken zo, dus uitgebreide info over je systeem. Heeft ie het wel gedaan ? Zelf gebouwd, gekocht of zo.[/quote:55981ae338] ik heb hem al bijna 2 jaar. een epox 8rda+,amd 2500+ 2*512mb geheugen, 2 hardeschijven, een ati 9500 64mb. wat bedoel je precies met zo kaal mogelijk opstarten, wat kan ik er dan uithalen. Wat moet de CPU snelheid zijn?
Link naar reactie
kaal opstarten : alleen met cpu, mem, vga en floppy. Daarna telkens component toevoegen. Cpu speed : zie faq waarop hij ingesteld moet staan een 2500+ (je hebt twee versie's barton en thourougbred van je cpu) Als je het niet meer weet, dan bij AMD hun cpu info tool downen, die vertelt exact welke cpu je hebt.
Link naar reactie
[quote:ac0c11c427="Bosje"]kaal opstarten : alleen met cpu, mem, vga en floppy. Daarna telkens component toevoegen. Cpu speed : zie faq waarop hij ingesteld moet staan een 2500+ (je hebt twee versie's barton en thourougbred van je cpu) Als je het niet meer weet, dan bij AMD hun cpu info tool downen, die vertelt exact welke cpu je hebt.[/quote:ac0c11c427] ik heb een barton.
Link naar reactie
[quote:9fe749e0ab="jbeemen"]Warning! CPU has been changed or overclock fail. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup.[/quote:9fe749e0ab]Heel soms heeft een moederbord zijn dag niet. Omdat het beeld zwart blijft, is er toch wel wat aan de hand. In principe Clear CMOS doen, en kijken of er wat gebeurt. Wanneer je beeld hebt, de Bios ingaan en de instellingen weer goed zetten. Vanwege de melding hoef je niet bang te zijn iets verkeerds te doen, de Bios instellingen zijn vermoedelijk al teruggezet. Wanneer geen beeld, dan minimaal op proberen te stappen. Echt minimaal is met alleen de CPU (dus ook geen IDE en FD kabels aangesloten). Natuurlijk wel een aan/uit knop en een luidspreker. Zonder videokaart gegarandeerd geen beeld. Maar ja, die zou kapot kunnen zijn. Heb je een andere videokaart (evt PCI)? Geheugen moet er in het algemeen ook in. Ingeval van 2 stripjes, hooguit 1 gebruiken. Tja, daarna langzaam opbouwen ...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...