Ga naar inhoud

Mobo ASUS A8N-SLI +videokaarten


Aanbevolen berichten

Ik ben een computer aan het samenstellen, het mobo is dus een ASUS A8N-SLI DeLuxe, maar ik heb een probleem met de videokaarten die ik er in wil doen en waar de handleiding van ASUS geen antwoord op geeft. Ik denk dat ik de SLI mogelijkheid NIET ga gebruiken maar ik wil wel twee videokaarten voor twee monitoren installeren. Kan ik de twee videokaarten in de beide PCIe x16 slots (weet het BIOS dan nog welke als eerste gestart moet worden) doen of moet misschien een van de videokaarten in een "gewoon" PCI slot, dan weet ik welke videokaarten ik moet aanschaffen. Mijn dank
Link naar reactie
[quote:85460bba7f="Red Dragon"]Je moet SLI activeren in de bios en de SLI card op DUAL videocard zetten. Vervolgens kan je twee kaarten instaleren zonder SLI te gebruiken. Als je SLI uit hebt staan werkt het tweede slot niet, als je het aan hebt staan heb je twee PCI-Express 8x sloten.[/quote:85460bba7f] Kan je dan trouwens 2 verschillende kaarten gebruiken? Dus als main kaart een NV 6800GT en als 2e een 6200? Je kan trouwens zeker geen X800XL en een en een andere goedkope nv of ati kaart erin stoppen?
Link naar reactie
Je kan inderdaad een 6200 en 6800GT in je SLI bord drukken voor een Multi-monitor setup, je kan dan dus vier beeldschermen aansturen maar geen SLI gebruiken (maar dat wist je natuurlijk wel ;) ) Het is ook mogelijk om een nVidia kaart te combineren met een ATI kaart, ik raad dit echter niet aan, het is een heel gekloot met drivers e.d. Blijkbaar bijten de drivers elkaar als je een nVdia en ATI kaart bij elkaar instaleerd in een SLI bord. Maar goed, het kan wel.: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041123/sli-performance-32.html [quote:4fb23ed3c1="Tom"] Conclusion: it is anything but convenient and requires computer restarts, but it works: your choice of gaming with either an ATI or NVIDIA card on a single computer! And you don't need to have the most expensive models.[/quote:4fb23ed3c1]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...