Ga naar inhoud

Vraag over geheugen


Aanbevolen berichten

Zoals je nu je geheugen heb zitten maak je geen gebruik van de dual channel mogelijkheden, hiervoor moet je je geheugen in slot 1 en 3 of 2 en 4 doen dus dan kan je je geheugen het beste naar slot 2 en 4 doen. Overigens hebben geheugenkoelers niet veel zin en wordt het geheugen er vaak alleen maar warmer van.
Link naar reactie
Hm raar dus wat voor een mobo heb je dan precies? Als je het geheugen in 1 en 3 heb gedaan dan loopt het geheugen als het goed is in dual channel, dit kan je zien in het begin als je je pc op start dan moet er iets staan van 1024 in dual channel mode of iets dergelijks. Maar je had tog eigenlijk geen ruimte in slot 1?
Link naar reactie
Sorry als ik het niet goed uitleg... Mijn geheugen past wel, maar met een geheugen koeler past het niet in slot 1... Dus daarom vroeg ik of het mogelijk was om het anders in slot 2 en 3 te doen. Helaas kan het niet dus ben ik niet echt op geschoten. Ik heb nu wel 1 geheugenstrip in slot 1 en een geheugenstrip in slot 3 met een koeler erop. Heb nog 1 vraag: Wat is dual channel? loopt ie dan sneller?
Link naar reactie
1. Trek die koeler eraf, dit is totaal zinloos omdat het alleen maar isoleert. 2. [quote:7627e7596b]Effectieve snelheid en Dual Channel Vroeger verstuurden verbindingen per klokcyclus eenmaal een signaal van een aantal bits. Dat was dan de kloksnelheid. Moderne verbindingen sturen per klokcyclus twee of viermaal een signaal. Op die manier wordt de bandbreedte dus verdubbeld of verviervoudigd, zonder de kloksnelheid te verhogen. Het aantal malen dat een signaal per seconde wordt doorgegeven noemen we de effectieve kloksnelheid. Dual Channel wil zeggen dat dat we twee verbindingen naast elkaar gebruiken. Als beide een bandbreedte van 3,2GB/s hebben, dan zullen ze gezamelijk 6,4GB/s leveren. Hoewel de bandbreedte verdubbelt geldt dat niet voor de prestaties. Bij Pentium 4 kunt u denken aan ongeveer 10 á 20% winst, bij AMD processors is het verschil kleiner. Dual Channel werkt alleen als het moederbord het ondersteunt. Er bestaan twee soorten Dual Channel. De meest voorkomende is Dual Dependant Channel. Dat betekent dat al het werk in twee wordt gesplitst en elke channel de helft doet. De nForce1 en 2 chipsets gebruiken Dual Independant Channel. Dat wil zeggen dat beide verbindingen elk hun eigen gang gaan. Voor Dual Cannel hebt u altijd twee of meer geheugenmodules nodig. Dual Dependant Channel vereist paren van identieke modules, voor Independant Channel maakt het niet zoveel uit. Een schema van hoe de Nforce2 chip nu eigenlijk werkt;[/quote:7627e7596b]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...