Ga naar inhoud

virtueel geheugen???


Aanbevolen berichten

:oops: krijg de laatste tijd (tijdens het branden van bv een dvd) de melding:onvoldoende virtueel geheugen". Heb een pentium 4 met een kloksnelheid van 2.80Ghz, 512 Mb. Zie dat begingroote virtueel geheugen op 144 staat en maximale groote op 288???, al zegt mij dat verder niks. Bij totaal wisselbestandsgrootte staat: minimaal 2MB, aanbevolen 766 en toegewezen 187. moet ik hier iets veranderen??? alvast bedankt Truus
Link naar reactie
Je kan de grote van je virtueel geheugen ophogen naar bijvoorbeeld 786 (of nog hoger) als vuistregel wordt vaak gezegd dat je virtueel geheugen 1.5 x je ram kan zijn (dus 1.5 x 512). Virtueel geheugen is een stuk ruimte op je hdd die windows gebruikt als je ram geheugen niet meer toereikend is. Deze manier van geheugen is overigens wel erg traag.
Link naar reactie
Welke Windows versie gebruik je? Voor Windows XP zou ik de boel op automatisch zetten eventueel minimaal 512 en maximaal 1GB of meer. Voor Windows 98 minmaal/maximaal 512MB. Wees niet te zuinig, zeker niet in tijden van genoeg harde schijfruimte. In extreme situaties betekent het een vastloper (te weinig) of juist het blijven draaien van de computer (genoeg virtueel geheugen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...