Ga naar inhoud

harde schijf in combi met moederbord


Aanbevolen berichten

Mede forumbezoekers, ik heb een vraagje en heb op het forum gezocht en ook op de site van de firma maar ik kom er niet uit. ik wil een extra harde schijf in mijn PC plaatsen maar nu wil weten of mijn moederbord dit wel aankan ik denk zelf dat het wel moet kunnen maar voordat ik iets koop wil ik jullie expertise aanspreken. ik heb nu een harddisk van 160 GB en wil er graag één van 200 GB er bij plaatsen en moet deze hardeschijf ook een koeler hebben of niet??? hopende op een reactie, Cambuur
Link naar reactie
[quote:878da0962d="cambuur"] ik heb nu een harddisk van 160 GB en wil er graag één van 200 GB er bij plaatsen en moet deze hardeschijf ook een koeler hebben of niet??? [/quote:878da0962d] Er kunnen max. 4 IDE apparaten (harddisks en optische drives, zoals CD/DVD-RW) op de 2 IDE-aansluitingen op het moederbord: 2 per IDE-kabeltje dus: stel per IDE-aansluiting 1 apparaat in als MASTER en 1 apparaat als SLAVE (zie jumpers op de schijf zelf). Let erop dat je opstartschijf (die met 160GB) in ieder geval op de eerste IDE-aansluiting blijft zitten als MASTER. Als 200GB schijf raad ik de Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, ATA133, 8MB) aan, al te krijgen voor onder de 100 euro: [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/96808?Landfilter=Benelux]Pricewatch[/url]
Link naar reactie
Alvast weer bedankt voor de reacties ik heb nog een vraag als mijn moederbord S-ata ondersteund kan ik dan meer dan 4 ide apparaten aansluiten of is dit gewoon één van de vier dan. en ik heb ook wel eens gehoort dat je een PCI kaartje kan kopen waarmee je meer IDE apparaten kan aansluiten kunnen jullie mij dit misschien ook uitleggen en hoeveel kost zoiets dan???? Gr Cambuur
Link naar reactie
[quote:7dd1372621="Aljosja"]Nee. Dat kan je moederbord niet verwerken.[/quote:7dd1372621] hu? Hoezo niet? -Ja je kan een pci kaart kopen verwacht geen snelheidswonderen omdat je volgens mij best veel via de PCI bus gaat sturen maar voor opslag is het prima. -Als je mainboard s-ata heeft kan je gewoon s-ata schijven aansluiten, dit is geheel losstaand van je IDE gebeuren.
Link naar reactie
[quote:7553ae5966="cambuur"] Alvast weer bedankt voor de reacties ik heb nog een vraag als mijn moederbord S-ata ondersteund [/quote:7553ae5966] Hoogstwaarschijnlijk ondersteunt je moederbord geen S-ATA als dit optioneel is. Kijk anders 's bij de toebehoren of d'r een S-ATA kabeltje bij zit. [quote:7553ae5966="cambuur"] kan ik dan meer dan 4 ide apparaten aansluiten of is dit gewoon één van de vier dan. [/quote:7553ae5966] S-ATA is een compleet andere aansluiting dan IDE met een separate controller. Naast de 2x2xIDE kun je dan dus ook S-ATA apparaten aansluiten. [quote:7553ae5966="cambuur"] en ik heb ook wel eens gehoort dat je een PCI kaartje kan kopen waarmee je meer IDE apparaten kan aansluiten kunnen jullie mij dit misschien ook uitleggen en hoeveel kost zoiets dan???? [/quote:7553ae5966] Dat kan, dan heb je gewoon een extra controller. Wel handig als je meer dan 4 IDE-apparaten op je moederbord kwijt wilt. Kosten vanaf 23 euro: zie [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/269//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux]Pricewatch[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...