Ga naar inhoud

koeler + mem


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn processor, een AMD 64 3200+, wordt stressed zo'n 53 graden. Dat vind ik erg warm, en aangezien hij lang mee moet gaan, wil ik m iets kouder hebben. Ik zit al een beetje te denken in de richting van waterkoeling, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Niet zo'n goed idee misschien dus? Heeft iemand misschien een ander idee. In de kast wordt het zowiezo al behoorlijk warm, 45 graden. Er zit tevens nog een 6600GT in en in totaal 4 koelers: Voeding cpu gpu extra vanetje alvast bedankt
Link naar reactie
53 graden is op zich nog wel te doen hoor. maar waterkoeling is wel heel overdreven. Ik denk dat je beter kunt gaan kijken naar een betere cpu-koeler ( zalman, coolermaster, thermaltake...) en een extra casefan. Je kunt dan het beste 1 casefan hebben die aan de voorkant van de kast koele lucht naar binnen blaast, en 1 die aan de achterkant de warme lucht naar buiten blaast.
Link naar reactie
Misschien een raar ideetje. Als je het volledige vermogen van de processor misschien niet eens nodig hebt zou je hem eventueel kunnen underclocken naar een 3000+ spec. Dan zal die in ieder geval koeler gaan lopen.... :wink: Waterkoeling is met name bedoeld voor "die-hard" overclockers. Als je dit toch niet van plan ben is dit weggegooid geld. Controleer ook even of de koelpasta tussen je CPU en heatsink goed is aangebracht. Het wil zelfs wel eens gebeuren dat dit slecht of niet eens gedaan is. Met goed aangebrachte koelpasta kan je al een paar graden winnen. Die van een extra intake fan is in ieder geval een goed idee. Je zou dan ook je outtake fan kunnen verwisselen voor een kwalitatief beter presterende en stillere fan zoals een Nexus of een Papst. Als je een dure Zalman plaatst zal die warme lucht toch in je kast terecht komen, dan is een goede circulatie en afvoer een pré.... Verwissel eventuele flat (zo'n grijze brede) IDE kabels voor een rounded versie. Dit bevorderd ook de luchtcirculatie in je systeemkast.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...