Ga naar inhoud

error finding VFLOPPY.SYS


Aanbevolen berichten

heb op een nog ouderwetse 650 compaq 98 SE een image met powerquest terug gezet met als gevolg, ik denk tenminste daardoor, want ervoor had ik dat probleem niet, nu komt bij iedere opstart eerst de naam compaq en dan de mededeling: err5: error finding VFLOPPY-SYS err8: fake floppy driver not found press any key to boot active partition... even een toets in en dan gaat alles wel weer goed. Wat is er aan de hand, wat is er weg, wat ziet hij/zij niet en hoe op te lossen? wie oh wie? heeft dit wel eens meegemaakt of weet toevallig snel op te lossen? :cry:
Link naar reactie
het betreft een pressario van dec 2002;met ouderwets bedoelde ik eigenlijk W98SE. van deze is een image gemaakt met powerquest, van de 2 partities c en d, waarvan alleen c is teruggezet zonder partitie te veranderen, alles op oorspronkelijk locatie. Heb dit al vaker gedaan na diverse problemen. heb zonealarm en mcafee on line met automatische updates, spybot en ad-aware. gaf nooit problemen. op de d staan vermoedelijk de reserve bestanden van het besturingssysteem, veel getallendirectories tenminste en laat zich niet zomaar verwijderen. geen verstand van. wat moet je nog meer weten? ik hoor het wel.
Link naar reactie
alles is te zien alles doet het ook, heb er verder geen last van maar het opstarten gaat nu in 2 stappen, kan dus niet weglopen, moet even aansturen en dat is irritant. ik heb al die gezochte file gevonden in een powerquestdir en gekopieerd naar win en sys en win32, maar helpt niet. zou het iets met geheugen te maken kunnen hebben tijdens opstart?
Link naar reactie
nog iets: met notebook de inhoud van vfloppy bekeken: vol met vierkantjes, gekke tekens en....beetje tekst:MS reallocation error....XMS move error......image file was overwritten in memory...?? zou het een oplossing zijn de gehele image terug te zetten inclusief de d partitie, of zit dat geheugen ergens anders en maakt opnieuw terugzetten niets uit? hhmm, rijles geven is makkelijker......hoewel linkaf wordt ook soms rechts.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...