Ga naar inhoud

Ook upgraden


Aanbevolen berichten

Lo, Ik wil gaan upgraden naar AMD 64 Bit systeem want mn radeon 9600pro trekt het niet lekker met den spellen die ik speel css/ut2k4/ect. Nu is mij eerst de vraag, is het wel verstandig om [u:8a5171b7da][b:8a5171b7da]NU[/b:8a5171b7da][/u:8a5171b7da] over te stapen naar 64bit systeem met prijs dalingen ect? Heb nu een Athlon XP 2600+(BARTON-GELOCKT! :evil: ) Rad9600pro 1,5GB RAM 400Mhz/cl2 :lol: :lol: (TWINX 1GB + CMX 512MB van Corsair [alle 3 van de c2pt serie]) Asus A7N8X-DELUXE, Audigy2 LS, Raptor 36GB + caviar120GB, 350W Aopen voeding(van Aopen H600b kast). Lijkt mij dan een upgrade voor MOBO, CPU, GPU en een PCI-E audigy2? :wink: budget ca. €500/600 moet er dan wel even tegen aan kunnen S939 3000/3500? nForce4? ATI of nVidia?
Link naar reactie
[quote:04861adcb3="tomvdlee"]Lijkt me beter om een andere videokaart aan te schaffen. 9800Pro of 6600GT.[/quote:04861adcb3]maar ik heb ook zoiets van ik heb super ram :) super mobo maar een ver***** AMD en die radeon 9800XX serie is niet zo duur meer, maar is het de investering waard als mn cpu dus ram(nu draaiend op cl3 geen id waarom) en mobo toch mn vga niet bij kan houden :-? .
Link naar reactie
PCI-E systeem: Asus A8N-SLI Deluxe AMD Athlon 64 Winchester 3000+, Socket 939, Boxed LeadTek PX6800-TDH256 256 MB, PCI Express x16 (Geforce 6800 NU) totaal 626 euro, net iets buiten je budget. AGP systeem: AMD Athlon 64 Winchester 3000+, Socket 939, Boxed MSI K8N Neo2 Platinum Club3D GeForce 6800 128 MB, AGP 8X totaal 577 euro, iets goedkoper, nagenoeg zelfde prestaties, alleen de AGP videokaart heeft geen 256 MB, dat is wel jammer (maar ook geen ramp), vooral als je echt aan zware games doet zoals FarCry en DoomIII. Samengesteld bij Azerty.nl
Link naar reactie
Hoeveel snelheidswinst verwacht je? Wanneer ik op Tom's hardware page kijk, dan zie ik dat een AMD64 meestal iets sneller is (tot 20%), soms langzamer en bij geheugen benchmarks soms fors sneller. Dat laatste is best wel belangrijk, maar merk je dat ook? Wanneer ik een moederbord heb bemachtigd voor mijn nieuwe AMD64 CPU, dan kan ik je er iets meer over vertellen. Voorlopig zie ik voor jou weinig voordeel behalve dan iets meer snelheid en "64bit" in de toekomst. Voor mij zou dat geen reden zijn om nu te moderniseren.
Link naar reactie
wat natuurlijk het voordeel is van een nForce 4 sli is dat ik dan natuurlijk later kan uitbreiden met een 2e videokaart die dan hopelijk geen drol kost (zoals in ctt tijdschift word bescheven)en dat ik dan toch zonder een gehele upgrade weer up to date ben. al staat er ook dat zon systeem voorlopig ellende kan geven met drivers ect. en wat ik eigenlijkook heb aangegeven is dat ik lekker spul heb wat met huidige hardware niet optimaal kan functioneren (waar ik dus toen wel de €voor gelapt heb)
Link naar reactie
Tja ik zit me af te vragen hoeveel mensen er echt daadwerkelijk hun systeem gaan upgraden met nog een videokaart er bij. Ik denk dat als je er een 2e videokaart in wil zetten voor de snelheid en dat de prijs ook flink laag is dat dan of de videokaart niet meer leverbaar is of dat het weinig zin heeft om er een 2e in te doen omdat de boel dan nog te langzaam zal zijn. Volgens mij is het zo dat 2 x een 6600gt niet sneller is dan een 6800 gt bij spellen met zware grafische instellingen.
Link naar reactie
[quote:4668fee861="Cable guy"][quote:4668fee861="Orcer"]fsb wat omhoog doen als dat kan.[/quote:4668fee861] gelockte AMD, ik krijg er niet meer dan een paar Mhz extra uit :). Ram draait ook 1CL langzamer dan behoren wat ik ook instel. wil prestatie voor mn waar :D[/quote:4668fee861] Je zaakjes maar eens goed voor elkaar krijgen? Ongeveer iedere AXP 2500/2600 zelfs gelockt krijg je flink overclocked richting de 200fsb mits je enigszins kapabele koeling hebt en jij hebt een boxed koeler :-? Je timings zouden gewoon op 2-3-3-6 1t moeten kunnen lopen of je doet iets gewoon verkeerd, wellicht is een bios update de moeite? Maar wat lees ik nou in je specs: AMD Atlhon Xp 2600 Barton --> Atlhon Xp 3200 ??? je zegt een paar mhzen? Hoe zijn je settings voor de rest :o trekt je voeding de boel lekker? Voor puur gamen zou ik zeggen koop voor de komende tijd eerst es een 6600gt.
Link naar reactie
[quote:b9d0d2df51]ongeveer elke[/quote:b9d0d2df51] mijne niet dus. omg, ik heb zon beetje elke update uitgevoerd alle waardes een keer ingesteld maar dat ****** ding wil niet gewoon, je hebt van die velletjes om die gelockte amd's te unlocken maar de 2600 barton boxed hoort daar blijkbaar niet bij als ik die belgen shop mag geloven(heb den site niet meer)(potlood?). het ligt niet aan mobo niet aan ram maar aan AMD, klaar :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...