Ga naar inhoud

478 of 939


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag ik ken iemand met een netwerk van 25 pc's en daar moet een nieuwe server komen maar nu heb ik keuze uit 2 processoren de p4 (478) en de AMD 939 maar welke zou beter zijn voor een server en waarom?? graag zou ik hier meer info over krijgen en geef aub. ook een reden of links waar staat welke processor beter zou zijn. alvast bedankt,
Link naar reactie
[quote:de01178755="Ruudfeen"]Hoe kun je nou beoordelen wat het beste is, als je niet weet wat de server moet doen? Als het bijv. voor een basisschool is waar max 4 computers tegelijk aanstaan is het een hele dikke overkill.[/quote:de01178755] als je had gelezen in startpost, dan had je gelezen dat het een pc betreft waar 25 pc's aan hangen... :wink: MVG,
Link naar reactie
[quote:d19e783b17="bmwmaster"][quote:d19e783b17="Ruudfeen"]Hoe kun je nou beoordelen wat het beste is, als je niet weet wat de server moet doen? Als het bijv. voor een basisschool is waar max 4 computers tegelijk aanstaan is het een hele dikke overkill.[/quote:d19e783b17] als je had gelezen in startpost, dan had je gelezen dat het een pc betreft waar 25 pc's aan hangen... :wink: MVG,[/quote:d19e783b17] Ja dat las ik ook, maar dat zegt niks over de eisen van de server. Die basisschool in m'n voorbeeld heeft ook 25 pc's staan.
Link naar reactie
Stabiliteit wordt meer bepaald door het besturingssysteem dan door de processoren. Zowel AMD als Intel zijn stabiel, AMD is voor de meeste toepassingen iets sneller, dat is alles. Maar laat vooral iets meer details weten over de opzet van het netwerk ( 10 / 100 / 1000 Mbps, hoeveel clients werken tegelijk, worden bestanden alleen opgeslagen op de server, of bewerken ze de bestanden op de server? hoe groot zijn bestanden , dus zijn het .txt of .doc bestanden, of hebben we het over bestanden van tientallen MB's) Maar in de meeste gevallen heb je denk ik wel genoeg aan een PIII systeem met heel veel werkgeheugen en snelle hardeschijven.
Link naar reactie
Sorry, maar als je zoiets voor iemand moet maken lijkt het mij toch ook dat je ongeveer weet wat je doet, en wat je dus nodig hebt. Ik zou als bedrijf weinig vertrouwen hebben als iemand een server voor mij maken moet en dan advies komt vragen op een forum als dit. Sorry als ik het nu niet goed begrijp hoor, en ik zou persoonlijk voor de P4 gaan, gewoon 1ntje van 2,6/2,8 en dan +/- 1024 - 2048 MB geheugen. Snelle schijven, en een nvidia GF4MX440 / Radeon 9200/7500. Maar goed, succes...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...