Ga naar inhoud

Upgrade moederbord en processor, welke?!


Aanbevolen berichten

Okee ik heb DFI Lanparty UT gekocht. Nu moet ik dus nog even kijken welke processor ik wil. Is het een groot verschil tussen een 512 kb en 1 mb cache. Ik dacht bij mezelf dat het beter is om die van 1 mb cache te nemen, clawhammer, omdat de snelheid nog eventueel wat op te voeren is? Of zit ik hier met mijn conclusie weer naast de boot?
Link naar reactie
[quote:1671df8f64="iack"]Okee ik heb DFI Lanparty UT gekocht. Nu moet ik dus nog even kijken welke processor ik wil. Is het een groot verschil tussen een 512 kb en 1 mb cache. Ik dacht bij mezelf dat het beter is om die van 1 mb cache te nemen, clawhammer, omdat de snelheid nog eventueel wat op te voeren is? Of zit ik hier met mijn conclusie weer naast de boot?[/quote:1671df8f64] Red Dragon haalde met een 3700+ met 1mb op 10*264mhz (2640mhz cpu) op een k8n neo2 met ocz pc3700eb mem: 47.13 in pifast (als ik me goed herriner) Ik haalde met een cpu met 256kb (3000+) op 2*295 (2661mhz) met bh-5 mem wat terug geklokt liep maar wel op strakkere timings, 46.84 in pifast. Misschien op basis van ietwat weinig info maar ik kom zo tot de conclusie dat extra cache fijn is maar niet heel erg belangrijk. Als je mijn screenie wilt stuur maar een pb dan up ik hem wel ff, heb nu namelijk al weer een nieuwe met mijn socket 939 rigje.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...