Ga naar inhoud

Klok van PC blijft achterlopen


Aanbevolen berichten

Ik zit het met volgende (gare...) probleem: De klok van mijn pc gaat steeds achterlopen. Dit begon ongeveer twee jaar geleden. Goed, nieuw batterijtje op het moederbord, en het was over. Hierna kwam het probleem steeds sneller terug. Eergisteren een nieuw batterijtje erin gedaan, en gister liep de klok alweer 20 minuten achter :-?. Bij de PC-boer weten ze het ook niet, en ze zeggen "Je moet je pc ook niet met een stekkerbalk 'helemaal' uitzetten". Maar ik gebruik zo'n overspannings-beveiligingsblok die altijd gewoon aanstaat, dus die PC-boer is ook echt een boer :). Maar zou het kunnen zijn dat er kortsluiting in het mobo zit ofzo? Want een levensduur van 1 dag van een batterijtje is wat kort :lol:
Link naar reactie
Heb dit ook gehad en het irriteerde mij zeer. Heb nu het programmatje Atomic Clock Synck geinstalleerd. Dat zet bij elk kontakt met Internet je klok gelijk met een door jezelf gekozen timeserver. Op de achtergrond. http://www.worldtimeserver.com/atomic-clock/ Het is geen antwoord op je vraag, maar wel een werkbare oplossing.
Link naar reactie
[quote:026be0dd46="Linefood78"]Ik heb me ooit eens laten vertellen dat dit mogelijk een oorzaak zou kunnen zijn van een niet geaarde wandcontactdoos? Of dit waar is.... Je weet het niet[/quote:026be0dd46] ff nagekeken: de wandcontactdoos is geaard, dus dat kan het niet zijn. [quote:026be0dd46="Marfie"]Kijk anders even in de BIOS en zet hem daar gelijk.. (Bios inkomen: Door op DELETE te drukken, in het begin.)[/quote:026be0dd46] Ook dat heb ik al geprobeerd, maar werkt natuurlijk net zo min als gelijkzetten in Windows... [quote:026be0dd46="KeesA"] Heb dit ook gehad en het irriteerde mij zeer. Heb nu het programmatje Atomic Clock Synck geinstalleerd. Dat zet bij elk kontakt met Internet je klok gelijk met een door jezelf gekozen timeserver. Op de achtergrond. http://www.worldtimeserver.com/atomic-clock/ Het is geen antwoord op je vraag, maar wel een werkbare oplossing.[/quote:026be0dd46] Bedankt! Dat ga ik meteen uitproberen! Stom trouwens dat Windows zelf niet vaker synchroniseert... Maarja, Bill... :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...