Ga naar inhoud

MSI of Asus


Aanbevolen berichten

[quote:e076e1dffa="R-bin"] Kijkend in de pricewatch op tweakers.net dan valt er te zien dat de seagate het duurste is en ieder ander merk dus goedkoper is.[/quote:e076e1dffa] De duurste hoeft niet altijd de beste te zijn.. En op allemaal zit garantie, alleen de service verschild nog wel eens..( :cry: )
Link naar reactie
De Seagate 200GB die ik bedoelde stond in de C!T 11 als prijs kwaliteit. Alleen de WD Raptor was beter getest (mag ook voor dat geld). Daarom heb ik die Seagate dus opgenomen in mijn configuratie, jammer alleen dat er leverings moeilijkheden zijn (volgens Multipower). Ik hoop dat Multipower er een kan bemachtiggen. Maar voor als nog wil ik wel een twee de kandidaat (Western Digital of Maxtor werd mij aangeraden). Suggesties?
Link naar reactie
[quote:dd0492856c="Ruud de Wit"]Volgens: [url]http://www.digitimes.com/NewsShow/MailHome.asp?datePublish=2004/12/24&pages=A2&seq=4[/url] zouden we dan meer dan 2 * zoveel asus als andere borden binnen moeten krijgen. [/quote:dd0492856c] Indrukwekende verkoopcijfers, wist niet dat het martkaandeel van Asus zoveel groter was dan MSI. alleen dit zijn wereld verkoop cijfers niet die van de shop waar jij werkt. maar goed, ik zie je punt. [quote:dd0492856c="Ruud de Wit"] [quote:dd0492856c]Dergelijke verhalen hoor ik van andere retail winkels ook over Asus en hecht ik daardoor niet veel waarde aan[/quote:dd0492856c] Nee, als je al een MSI bord gekocht hebt wil je van negatieve ervaring(en) natuurlijk niets meer horen.[/quote:dd0492856c] Dat zie je verkeerd, ik koop geen moederborden, ik krijg ze voor onbepaalde tijd, hierdoor vind ik het niet zo belangrijk of ik een MSI bord of een Asus bord krijg. werk nu veel met MSI borden maar werk ook veel met Gigabyte en zo nu en dan met Asus borden. Ik zou wel eens willen weten welke type MSI borden je retour ontvangt, ouder goedkopere modelen of de duurdere NEO modelen?
Link naar reactie
Het is altijd moeilijk een kwaliteitsvergelijking te maken, feature, prestatie en prijsvergelijkingen zijn veel eenvoudiger. Die zie je vanzelfsprekend ook veel meer terug in reviews. Een eenvoudig te controleren kwaliteitscomponent is de gebruikte chipsetkoeling. Bij MSI is dat heel vaak een mini-koelblokje met nog kleinere fan - niet bepaald hoge kwaliteit dus. ASUS gebruikt volgens mij veel vaker fatsoenlijke koelblokken. Dat is dan 1 kwaliteitsverschil in het voordeel van ASUS.
Link naar reactie
[quote:6a2b0af310="egslim"]Bij MSI is dat heel vaak een mini-koelblokje met nog kleinere fan - niet bepaald hoge kwaliteit dus. ASUS gebruikt volgens mij veel vaker fatsoenlijke koelblokken. Dat is dan 1 kwaliteitsverschil in het voordeel van ASUS.[/quote:6a2b0af310] Ja dat klopt, daarom wil ik hem ook vervangen door een passief Zalman blokje. Maar of de chipset fans van Asus zoveel beter zijn weet ik niet. Volgens Multipower gaat Asus alleen nog maar passive chipset koelers op haar mobo's zetten omdat de active er al na één a twee jaar mee stoppen (en het is een takke herrie als ze gaan slijten). En die 'opgeblazen' condensatoren vallen toch gewoon onder garantie? En krijg je dat ook als je niet oc't (d.m.v. de grotere stroom toevoer)?
Link naar reactie
Ik heb thuis nog eens zitten kijken naar het PCI-Express 16x slot ten opzichte van de nForce 4 chipset, een Zalman cooler gaat net niet of net wel passen. Aangezien de zalman NB cooler niet zo heel duur is zou ik de gok gewoon wagen. Als je een Neo 4 koopt en de zalman NB cooler past laat het dan even weten.
Link naar reactie
Die gok ga ik ook wagen. Alles beter dan zo'n lawaaierige fan op de chipset. Maar het hangt er vast ook vanaf wat voor cooling er op de VGA kaart zit, die hangt er vlak boven. Ik zoek ook nog iets beters dan zo'n stock geval op VGA, maar moet wel compact zijn. De VGA zal een X600 of een 6600 worden. Als die Zalman dan past zal ik het wel ff melden, maar dat word wel maart. De Maxtor DiamondMax 10 200GB lijkt mij ook wel een prima schijf. Ook al heb ik liever die Seagate, maar da's persoonlijke keuze. En weet iemand of dat klopt van die chipsetcooling van Asus (dat ze overgaan op passief)? Anders knal ik daar ook een Zalman op. Ik hoop dat het gaat passen als er ook al een 7x00x CPU cooler op zit.
Link naar reactie
Ik denk dat ik inderdaad een 6600 (non-GT) neem. Dat komt mede omdat die ASUS Extreme AX600XT/HTVD een koelblok op het RAM heeft wat die ASUS Extreme N6600/TD niet heeft (en het zou die Zalman in de weg kunnen zitten). Is die 6600 sneller dan de X600 XT? Niet dat ik het nodig heb, voor een beetje video bewerken en het gewone werk, maar wil 't ff weten. Heeft die Maxtor DiamondMax 10 200GB een net zo hoge toegangs tijd als zijn 300GB broer? (15ms was de hoogste van allemaal in de C!T 11).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...