Ga naar inhoud

Installatie nieuwe pc!


Aanbevolen berichten

Pff ik heb altijd pech met pc's vaak processor verbrand etc. Dus dit kan er ook nog bij van me zuur verdiende centen. Hij doet gewoon niks hij is ook nooit gestart, nooit aangeweest nix! ik zag gewoon een flits (weet niet echt zeker maar volgens mij wel, was iig erg raar) dus er is ook nooit iets aan t draaie geweest ook geen fans terwijl ik toch alle dingen die in t boekje staan gewoon rustig heb doorlopen zonder me te haaste. Dus het enige wat ik kan doen is voeding kabels weghalen en opnieuw erop zetten? Als er egt kortsluiting is kan ik dan de mobo+geheugen+cpu+voeding weggooie?? :cry:
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Mwah korsluiting kan vrij snel komen. Als jij een los draadje bv. van een cooler tegen de kast aankomt of aan de verkeerde Molex is gesoldeerd is er kortsluiting. Druk je voeding aan de achterkant eens uit, haal de stekker er 20sec. uit en stop hem er weer in. Nu aanzetten. Heeft er ooit iets gedraaid? Kooler van CPU enzo? Loop alles nog eens 3x na, en lees alle boekjes nakeurig, want ik heb zo'n vermoeden dat er gewoon wat verkeerd zit he ;) Zoals eerder gezegt, vermijd teveel hardware. Dus maar 1hdd, geen cd-rom etc. Kijk ook nog eens goed ik het boekje hoe je de bedrading van je kast op je moederbord aansluit (dus dat je hdd lichtje moet branden, maar het belangrijkste de aansluiting van je aanknop. Als er echt niks gebeurd is er toch een hele grote kans... :D Had het namelijk ook v/d week toen ik me eerste pc bouwde. Let ook goed op + en - bij deze bedrading en natuurlijk alles. Owja vergeet ook niet je voeding aan te zetten. 8)
Link naar reactie
Inmiddels weet ik dat mijn moederbord geen stroom krijgt.. dat heeft degene gezegd die langs is gekomen. Verder heb ik de 5V kabel vergist met de 12V kabel dus ik heb de gewone power connector aangesloten + een 5V kabel (vlakbij CPU) ipv een 12V kabel.. kan hier een kortsluiting door ontstaan? Want nu de kabel is omgewisselt werkt het hele spul nog steeds niet.. Alvast bedankt! Groetjes, Marco
Link naar reactie
[quote:779443a06d="SoNiC03"]Pff ik heb altijd pech met pc's vaak processor verbrand etc. Dus dit kan er ook nog bij van me zuur verdiende centen. [/quote:779443a06d] Als dat altijd zo is.. waarom dan zelf in elkaar zetten? :P [quote:779443a06d] Als er egt kortsluiting is kan ik dan de mobo+geheugen+cpu+voeding weggooie?? :cry:[/quote:779443a06d] Neuh gewoon voor garantie gaan, ik snap je vorige post trouwens helemaal niet :roll: naar mijn idee is een pc nogal fail safe en krijg je niet het verkeerde connectortje in het verkeerde gaatje...
Link naar reactie
Hey mensen goed nieuws! Ik heb vandaag ff de voedingen omgewisseld de Tagan 480Watt in mijn oude pc en de onbekende 300Watt max in mn nieuwe pc gestopt en conclusie is, dat de Tagan kapot was en dat mn oude voeding net het systeem trekt :D Maar heb al ondertussen een klein probleempje met mn nieuwe systeem, heb net XP erop gezet maar het opstarte van mn pc duurt erg lang. Eerst zie je dus de normale beeld met je cpu en werkgeheugen zodra dat voorbij is komt er een scherm van of ik Raid wil aanmake of zoiets, dan laat ik het zo en gelijk erna krijg ik een scherm met allemaal iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en moet ik 9min wachten totdat een witte blakje er overheen is gegaan en dan start pas windows op. Hoe verhelp ik dat? BVD, Marco
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...