Ga naar inhoud

Installatie nieuwe pc!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb nog een vraagje, ik heb 2 blauw/groene kabels 1tje heet +P4 en de ander P4. Die 2 kabels komen uit mn voeding, net zoals de ATX_12V kabel en ATX power connector kabel die zitten ook aangesloten op mn mobo maar in mn boekje van de voeding staat #2: 12V / P4 4pin-connector. Betekent dit dat ik kan kieze tussen de 12V kabel en de P4 kabel die ik aansluit op de mobo? Dus dan zitten die +P4 en P4 kabels niet vast op mn mobo..? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Oke, laatste 3 vragen en dan kan ik eindelijk me nieuwe pc gaan opstarten :D Vraag 1: Ik was bezig met F_Audio en zag dit tabelletje in mn mobo boekje staan: Pin No. Definition 1 Mic 2 GND 3 Mic_Bias 4 Power 5 Front Audio (R) 6 Rear Audio (R) 7 Reserved 8 No Pin 9 Front Audio (L) 10 Rear Audio (L) Mijn F_Audio panel: 1 Mic_in 2 Ground 3 Mic_Bias 4 ? (heb ik niet) 5 Speaker (R) 6 Return (R) 7 ? 8 No Pin 9 Speaker (L) 10 Return (L) Zoals je ziet zijn de namen bij mij anders + ik heb nog een pin over namelijk de Ground pin, dus mij vraag is waar moet ik die Ground pin aansluite bij de 4 of bij de 7 (ik denk zelf bij de 7 maar hoe gaat de power werken??) Zijn de andere pinnen goed aangesloten door mij (zie tabel)? Vraag 2: In mn Frontpanel zitte 2 USB poorten en die wil ik ook aansluiten op mn mobo maar ik weet niet waar en hoe. Zoals je miss weet zijn de onderste 3 gele plug ins (op mn mobo) voor de usbpoorten die zijn bijgeleverd in de doos. Maar ik wil ze niet gebruike want ze nemen veel ruimte in beslag dus heb ik liever dat de 2 usbpoorte op mn frontpanel werken maar ik weet niet waar ik ze moet aansluite (staat ook niet in het boekje)? Vraag 3: Ik heb geen S_ATA schijf in mn pc zitte dus hoef ik die oranje en rode kabels niet aansluiten op mn mobo toch? Zodra deze vragen zijn beantwoorden (en de voorgaande) kan ik eindelijk me nieuwe systeem gaan starte dus graag antwoorde z.s.m. :roll: Big Thnx!
Link naar reactie
[quote:eb1bf6a056="SoNiC03"]Oke, laatste 3 vragen en dan kan ik eindelijk me nieuwe pc gaan opstarten :D Vraag 1: Ik was bezig met F_Audio en zag dit tabelletje in mn mobo boekje staan: Pin No. Definition 1 Mic 2 GND 3 Mic_Bias 4 Power 5 Front Audio (R) 6 Rear Audio (R) 7 Reserved 8 No Pin 9 Front Audio (L) 10 Rear Audio (L) Mijn F_Audio panel: 1 Mic_in 2 Ground 3 Mic_Bias 4 ? (heb ik niet) 5 Speaker (R) 6 Return (R) 7 ? 8 No Pin 9 Speaker (L) 10 Return (L) Zoals je ziet zijn de namen bij mij anders + ik heb nog een pin over namelijk de Ground pin, dus mij vraag is waar moet ik die Ground pin aansluite bij de 4 of bij de 7 (ik denk zelf bij de 7 maar hoe gaat de power werken??) Zijn de andere pinnen goed aangesloten door mij (zie tabel)?[/quote:eb1bf6a056]Speakers hebben toch sowieso geen stroom nodig? Wellicht de versterker, maar die heb je bijna nooit met een koptelefoon. [quote:eb1bf6a056]Vraag 2: In mn Frontpanel zitte 2 USB poorten en die wil ik ook aansluiten op mn mobo maar ik weet niet waar en hoe. Zoals je miss weet zijn de onderste 3 gele plug ins (op mn mobo) voor de usbpoorten die zijn bijgeleverd in de doos. Maar ik wil ze niet gebruike want ze nemen veel ruimte in beslag dus heb ik liever dat de 2 usbpoorte op mn frontpanel werken maar ik weet niet waar ik ze moet aansluite (staat ook niet in het boekje)?[/quote:eb1bf6a056]Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. [quote:eb1bf6a056]Vraag 3: Ik heb geen S_ATA schijf in mn pc zitte dus hoef ik die oranje en rode kabels niet aansluiten op mn mobo toch?[/quote:eb1bf6a056]Nee, die laat je dan gewoon zitten. Enne, het is een forum, geen helpdesk.
Link naar reactie
Een 80-aderige kabel kan gewoon op een 40 pin IDE connector (er zijn geen 80 pin IDE connectoren, dit is denk ik alleen voor een betere verbinding). Zo'n P4 kabel is een extra (vierkante 4 pins) stroom toevoer naar je mobo (eerst alleen tevinden op een Pentium 4 mobo, later ook op AMD(64) mobo's). Dit kabelje zal ik zeker aansluiten wegens een stabielere werking. Je kunt de connector waar die op moet worden aangesloten vinden in de buurt van je CPU (staat ook en in de gebruiksaanwijzing van je mobo). Deze kabel wordt ook 12V kabel genoemd. Welke je van de drie moet aansluiten weet ik niet zeker maar ik denk de 12V kabel. Die front audio connector: GND = Ground, pin 4 is voor power dus daar zeker geen Ground op aansluiten. Over pin 7 weet ik niets. Die front USB aansluitingen moet op dezelfde gele aansluitingen als die USB poorten die in zo'n achter plaatje zitten. Als je ook front Firewire hebt moet die kabel in de paarse of zwarte aansluiting (welke staat in je handleiding). Je gebruikt een IDE HDD dus je hoeft de S-ATA kabel niet aantsluiten. Succes [edit]Interficior was me voor[/edit]
Link naar reactie
Ik heb er ff een handleiding van een MSI K8N Neo4 Platinum bij gepakt, stont hier nog op de HDD. De stekkertjes zaten zeker al bij de kast? Als het goed is is er in de gele rand om de connector een stukje weggelaten, daar moet het 'bobbeltje' van het stekkertje in vallen. Maar zoals ik het lees zien die stekkertjes er niet zo uit als bij de USB poorten in het achterplaatje dat je bij het mobo kreeg. Ik denk dat de twee stekkertjes in één lijn moeten staan, in de handleiding van je mobo staat een schema van de pinnen en waar ze voor staan. Zoals ik door de handleiding van de MSI lees is dat aan de kant die niet onderbroken is door een uitsparing en tegenover de hoek waar 1 pin mist (de pin die mist heet key (no pin) bij mij en heeft cijfer 9). Overiggens berust alles op bevingdingen en niet op ervaring. En nog een tip: lees van alles eerst de complete handleiding en ga dan pas vragen stellen. Succes.
Link naar reactie
Hey maar waarom start mn pc niet op heb ik kortsluiting gemaakt?? Ik heb de F_panel met powerled etc andersom gezet want ik wist niet zeker of de + en de - aan de goede kant zat maar dat hielp ook niet.. wat kan het dan wel zijn? Ik zag heel kort een flits maar hij startte niet 1 keer op. Ik hoop maar dat er niks kapot is want dat zou erg zijn! Groetjes, Marco
Link naar reactie
[quote:a85360304f="Finalmen"]kdenk...dat je kortsluiting heb gemaakt doet hij nu echt helemaal niks meer?[/quote:a85360304f] Kortsluiting kan niet door een ledje om te draaien. LED staat voor: Light emmeting [b:a85360304f]diode[/b:a85360304f]. Dat het een diode is betekent dat het maar naar 1 kant stroom doorlaat. Hierdoor gaat er gewoon geen stroom lopen en doet het ledje het niet, dat is alles.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...