Ga naar inhoud

Chieftec kasten niet geschikt voor nieuwe hardware ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Zoals jullie wellicht al reeds hebben vernomen ben ik al een tijdje bezich om een nieuwe computer aan te schaffen. Over veel dingen twijfel ik nog, maar over de kast heb ik nooit getwijfeld. Ik had mezelf namelijk al tijden geleden voorgenomen dat het een chieftec kast zou worden. Een bigtouwer uit de BA-* of BX-* reeks had ik in gedachten. Nu heb ik echter gehoord dat deze kasten wellicht helemaal niet zo geschikt zijn voor de nieuwere hardware. Zo zouden b.v. de s-ata hardeschijven niet goed passen in de 3,5" brackets die dwars geplaatst zijn, omdat o.a. het kabeltje dan te weinig ruimte heeft ? Zo waren er nog enkele waarschuwingen.... Is dit waar ? Met vriendelijke groet, P&B
Link naar reactie
[quote:044c429b31="egslim"]Dat is waar, maar ze steken wel verder achter de harde schijf uit. Maar ik weet niet of dat een probleem wordt.[/quote:044c429b31] Dat laatste werd idd aangevoerd als argument. Het s-ata kabeltje is iets langer dan de p-ata, waardoor het iet verder uitsteekt. Zo komt het kabeltje strak tegen de behuizing aan te zitten wat niet gewenst is natuurlijk. Er waren nog enkele punten waar deze chieftec's net goed scoorden... Dus...heeft iemand ervaring met deze kasten ? Mijn toekomstige configuratie zal vermoedelijk bestaan uit o.a. : atx-mobo amd64 socket 939 2x s-ata HD DVD-Speler Audigy2-ZS En nog nader te bepalen componenten.... Dus...broodje aap of toch daadwerkelijk iets om goed op te letten ? P&B
Link naar reactie
[quote:ef69837430="Vandread"]mail een shop die het verkoopt... sim-pel[/quote:ef69837430] Beter ga je naar een winkel/vriend(in)/whatever die deze kast heeft. Of even zoeken op een groot forum en een member te pm'en. Zo kan je het het zelf zien/horen, en hoef je als het even niet meezit boos te zijn op 1 of andere internet winkel die vertelde dat alles past. ;) Die gaat ze eigen spullen ZO niet afkraken lijkt mij.
Link naar reactie
[quote:61697e88e0="evisu"]Beter ga je naar een winkel/vriend(in)/whatever die deze kast heeft. Of even zoeken op een groot forum en een member te pm'en. Zo kan je het het zelf zien/horen, en hoef je als het even niet meezit boos te zijn op 1 of andere internet winkel die vertelde dat alles past. ;) Die gaat ze eigen spullen ZO niet afkraken lijkt mij.[/quote:61697e88e0] Beter nog, bel gewoon zo'n winkel (yorcom bijvoorbeeld: 0174 528930) Waarom zouden ze zeggen dat het past? Ze willen toch een product verkopen, je wilt een kast met hardware kopen, dan zitten zij met een probleem als het niet past bij assamblage. Er is niets EIGEN bij die spullen (ze zijn retailer) en ze kraken het toch ook niet af, ze bieden wat anders als het een met het ander niet werkt, zo is althans mijn ervaring als er een probleem is (ervaring bij yorcom ;)) Dus niet zo'n onzin verkondigen :roll: ga eens iets verkopen ergens... leer je misschien van 8)
Link naar reactie
Ik heb de ervaring dat internet verkopers zowel aan de telefoon als in email niet altijd eerlijk zijn. Ik zeg het alleen maar voor ze eigen best wil. Hij kan weinig beginnen als hij de kast binnen heeft. Dan terug mailen dat er iets niet past lijkt imo zinloos. Zoals ik het lees wilt hij zelf de schijf erzelf inzetten, dus bij de assamblage (die er niet is) zal er niks gemerkt worden. En als die er wat tegen doet zorgt het ook nog voor andere problemen. (terug verzenden, nieuwe kast etc etc.) Ik kan overigens niet geloven dat een INTERNET winkel gaat zeggen dat een hdd niet past. Maar dat zijn jouw woorden. (waarom zou een klant dat denken, en als die hem al heeft is het misschien telaat.) Nogmaals ik zeg niet dat het een feit is dat ze liegen, maar ik heb er wel ervaring mee. Just my 2 ... :)
Link naar reactie
[quote:67b18726fc="evisu"]Just my 2 ... :)[/quote:67b18726fc] cents ;) Maaruh welke winkels als ik vragen mag? edit: met mijn brilliante zoektechniek weer eens wat gevonden: [quote:67b18726fc] [url=http://www.hardcoreware.net/image.php?src=3315&ts=1100583635]*klik* (plaatje is php *iritant!*[/url] As you can see from the picture, I'm very happy to report that there was plenty of clearance for normal SATA cables. Yes! It's alive![/quote:67b18726fc] bron: http://www.hardcoreware.net/reviews/review-247-6.htm Die antec zijn nogal hetzelfde meestal.
Link naar reactie
[quote:fd2319bbf2="Vandread"][quote:fd2319bbf2="evisu"]Just my 2 ... :)[/quote:fd2319bbf2] cents ;) Maaruh welke winkels als ik vragen mag? [/quote:fd2319bbf2] Gistron.nl moet je de verkoper ook nog weten :P Het ging niet om iets bepaald groots, maar ik had 2 vragen gesteld en had met die zekerheid mijn spullen gekocht. Helaas bleek het niet aanwezig te zijn. oa. gemaild of er een usb/ps2 ding bij een toetsenbord zat antwoord: Yups die zit erbij Keyboard gekocht --> geen usb converter (noem je dat zo?) Gebeld... [quote:fd2319bbf2]Nee meneer, bij dit toetsenbord word geen ps2/usb ding geleverd. :x [/quote:fd2319bbf2] En zoals je zelf denk ik ook wel weet, zijn verkopers soms iets te snel/onduidelijk. ;)
Link naar reactie
[quote:181eb5f7b6="evisu"]Gistron.nl moet je de verkoper ook nog weten :P [/quote:181eb5f7b6] Ja maar bij gistron krijg ik ook anti neigingen.... niet zulke denderende ervaringen mee :P Zijn alle s-ata kabels hetzelfde? Ansich passen ze dus wel, al zit het niet ideaal, misschien valt er van positie te varieren ofzo? andersom? :P (heb nog geen s-ata schijf, binnekort wel)
Link naar reactie
[quote:bbae961dea="Dot-cpu"]ik heb zelf een chieftec kast, met 2 dwarsgeplaatste hdd's, en de s-ata kabels komen tegen de zijkant van de kast aan. Hierdoor staat de zijkan als je heel goed kijkt een beetje bol.[/quote:bbae961dea] Dus toch hé......dat falt me dan toch zwaar tegen van kwaliteits kastenbouwer chieftec.... Gaan ze het op korte termijn nog verbeteren ? P&B
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...