Ga naar inhoud

Stabiliteitsproblemen


Aanbevolen berichten

Volgende systeem samengesteld: ASUS K8N mobo ATHLON 64 3400+ 2 keer TWINMOS 512 mb XFX Geforce 6800 LE CWT 480 watt psu Spanningen idle: 11,52 4,892 3,216 Temps: cpu max 46 graden case max 30 graden Boxed koeler in gebruik Windows Xp installatie gaat vlekkeloos, alle applicaties geen probleem, bij 3d spellen gaat de monitor spontaan uit, alleen de pc koud uitzetten helpt dan nog. Soms gaat het wel goed maar vaak loopt de pc na enkele momenten alsnog vast. Het mobo is al vervangen, ander geheugen beprobeerd, voeding vervangen, andere videokaart erin, probleem komt steeds terug Af en toe verschijnt er een blauw scherm IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Graag hints, ik denk toch aan geheugenprobleem, de videokaart heeft in een ander systeem perfect gefunctioneert, evenals overigens het geheugen, ik weet het even niet. Of toch de voeding????? :(
Link naar reactie
Heb je die onderdelen nieuw gekocht vanwege dit probleem?! :o Ik vind de voltage's van de lijnen: [quote:31d61962ce]Spanningen idle: 11,52 4,892 3,216[/quote:31d61962ce]nogal laag! [size=9:31d61962ce]Ter vergelijking bij mij zijn de lijnen idle: 12,03 5,22 3,40[/size:31d61962ce] Zet es een beetje meer volt op je geheugen, bijvoorbeeld 2,65 of 2,70. Draai es prime95 (gratis progje om de cpu en het geheugen te stressen).
Link naar reactie
Dank voor jullie snelle antwoorden :wink: Kast wordt goed gekoeld, daar heb ik geen twijfels over Heb inderdaad de zijpanelen er al eens afgelaten Ik ga eerst memtest draaien Die CWT voeding is toch zo slecht niet? Was een rib uit me lijf dat ding.... Maar ik lees helaas vaak genoeg dat psu's toch niet helmaal compatibel zijn met sommige mobo's En ik maar denken dat die A64 minder stroom vreet dan me oude A7N8X de luxe met AXP2600+ Geheugen idem dito Alles werkte op dit oude bordje naar behoren
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde MB als Louke 19689 En zelfde CPU Geheugen is infineon geloof ik, hiermee en verder totaal geen problemen, volgens ASUSprobe is MB 28 graden en CPU 36 graden. Kast is een AOPEN A600 A met een in de zijkant rooster voor aanvoer van verse air. Deze kast heeft als extra een flinke 12 cm case fan aan de achterzijde die lekker blaast. Voltages lijken mij ook goed. Ik heb wel in mijn kast de platte ide kabels vervangen door ronde. Zit je videokaart niet te dicht op een ander kaartje oid. Mijn videokaart (idem als auteur) zit geheel vrij. Je weet het maar nooit.......
Link naar reactie
[quote:5063866d2c="HardTrance"]Heb je al geprobeerd het voltage op het geheugen hoger te zetten...? Ik zou dat eerst eens proberen voordat je de marathon naar de pcboer rent![/quote:5063866d2c] Ben ik nu aan het doen, kon alleen 2 keer 256MB met 133 memclock lenen, maar ben benieuwd Andere geheugen draait nu bij me zoon, ik zit op zolder en ik heb hem nog niet horen schuimbekken, heeft ie massel...... Geheugentest met memtest no errors tot zover Even 3 dmark en UT 2004 gesstart en klapt weer uit Toch de voeding? Met Gf4 ti4200 ook uitklappen Grdvrrrrr.... :evil: Voeding eruit, 35 euro voeding erin (Superflower), nog geen problemen gehad :o :o Ik wordt niet goed.... CWT voeding, 480 watt, van 120 euro, krijgt me systeem niet stabiel.... :cry: Helaas weer hetzelfde gebeurd..... Verdacht blijven het geheugen, de voeding en de videokaart in combinatie met het mobo, we gaan weer speuren Reepje Kingston 512 mb erin, gaat tot nu toe goed Voorlopige conclusie: Nforce 3 mobo's gevoelig voor geheugen???
Link naar reactie
De problemen bleven bij tijd en wijle nog steeds de kop opsteken. Ben er inmiddels achter dat mijn CWT voeding geen stabiele 12 volt rail heeft, specs lijken toch in orde (22 A op 12 volt) Ik ga de leverancier hierop aanspreken, voor 120 euro verwacht ik wel wat, op me oude AXP systeem geen problemen gehad. Zodra ik die CWT voeding weer inbouwde begon het gedoe weer. Spanningen rond de 11,2 volt, dat is dan een gemiddelde ook nog. Heb nu een merkloze 400 watt (gekregen :lol: ) ingebouwd en heb van alles geprobeerd om het ding uit te krijgen maar stabiel. Conclusies: A 64 trekt hard aan de 12 voltlijn en is kieskeurig voor geheugen. A 64 systeem heeft minimaal 20 A op de 12 volt rail nodig Verder valt CWT als psu-merk bij mij door de mand.
Link naar reactie
Ook ik heb ondervonden dat A64 heel gevoelig is voor het juiste geheugen! Toen ik hem kocht zat er een Kingston 512MB 3200 reepje in , Heb er een 256MB 3200 van Corsair bijgezet en de problemen begonnen. Na het omgeruild te hebben voor een tweede 512MB 3200 van kingston waren er geen blauwe schermen meer! Conclusie, oppassen met geheugencombinatie's bij A64. joopat
Link naar reactie
De CWT voeding is naar aanleiding van een klacht door mij over de teleurstellende kwaliteit van de voeding door de leverancier op hun voorstel en zonder mokken omgeruild voor een Enermax EG495AX-VE SFMA 485W. De problemen zijn niet meer voorgekomen, en ik hoop dat dat zo blijft :D Vooral de 12 volt lijn ziet er veel beter uit Wat zwaarder A64 systeem, attent op de voeding!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...