Ga naar inhoud

Voltmod Gigabyte GA-8IK1100 (rev.2.0)


Aanbevolen berichten

Nou, aangezien ik wel eens richting de 4 GHz wil moet ik maar eens wat gaan voltmodden. Mijn mem wil iig wel makkelijk @ 250 mhz. Helaas kom ik gewoon niet hoger dan 248 MHz. FSB. Ook met mem async niet. Het moet dus de proc of het mobo zijn. Persoonlijk denk ik dat laatste. Wat kan ik veranderen om hem verder te laten komen? Mosfet koeling ofzo? Ik zat zelf te denken aan het voltmodden van mijn chipset. Als iemand een idee, handige link of iets anders leuks heeft, meld je het maar. Oja, temp is het ook niet want ik laat de cpu afkoelen tot 28 graden, zet ik dan de fsb @250 dan is het direct een reboot. PC start dan niet meer opnieuw op. Eerst pc uit en dan werkt ie pas weer. Dat is ook de reden waarom ik het mobo verdenk. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik zal daar dan ook maar een topic openen. Zelf kan ik nog weinig vinden. Wel een erg makkelijke PSU mod voor mn antec. (alleen een paar weerstanden tussen wat kabels van de ATX stekker) Verder, heeft het veel nut om mijn mosfets te koelen? Ik bedoel, ze worden amper warm, dus dan lijkt het me van niet? En lijkt het jullie ook logisch om de chipset te vmodden?
Link naar reactie
ik denk dat mosfet cooling niet echt nodig is als ze niet echt warm worden, ik heb als ik overclock wel altijd een 120 mm fan in mn kast gemonteerd. zoals je al aangaf verdenk je dat je moederbord het probleem is, dan is de kans groot dat je chipset niet stabiel blijft, dus misschien is een voltmod wel handig.
Link naar reactie
[quote:73460c2633="Vandread"]nope, als je eerst es op je plankje gaat kijken wat logisch is waar voltage word geregeld, beetje kijken, beetje googlen, want op andere boards worden vaak dezelfde chippies gebruikt etc :)[/quote:73460c2633]Ok meester :wink: Ik ga eens wat werk verrichten. Heb helaas wel weinig tijd, vandaar dat ik eerst wilde kijken of het makkelijker kon. Zijn er van die chips dan ook makkelijk schema's te vinden zodat je kan kijken waar je een weerstandje ofzo moet solderen? Gaat dat eigenlijk alleen met een extra weerstand zoals bij mn voeding, of moet er meer gebeuren?
Link naar reactie
Denk dat je beter op GoT kan vragen en eerst zelf wat info geeft/hebt enzo En gebruik op got geen Hoi en Alvast bedankt daar enzo... werkt je alleen maar tegen daar ;) Poets anders eens je engels op en ga posten op www.mofoc.net en www.xtremesystems.org Qua electronica etc heb ik er de ballen verstand van, probeer je alleen te helpen in de goede richting (hoop ik :lol: )
Link naar reactie
Nou het zit me niet echt mee :( 2 Chips kwamen in aanmerking vond ik. De ene, met type nr FAN1655 blijkt een DDR terminator te zijn. De andere met wat meer nummers kan ik niks van vinden. Dit staat er op: HIP66 01BCB P3278V6 (kan misschien wel een leesfoutje in zitten, is nogal onduidelijk) HIP66 komt wel regelmatig voor op sites, maar er staat dan niet wat het is. Weet iemand misschien bekende chips die het voltage van de [b:71a7bea713]chipset[/b:71a7bea713] regelen? Of is de enige manier anders om bijv de 3,3 volt van de voeding te modden? Ps. jah, ik ken de [img:71a7bea713]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/ct/images/lang_dutch/icon_edit.gif[/img:71a7bea713] knop, maar dan kick ik dit topic niet onder de aandacht :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...