Ga naar inhoud

Ook al geen biepjes na prutsen met kabeltjes


Aanbevolen berichten

Hallo, Vanavond misschien wat te hardhandig een kabeltje van mijn camcorder achter in de videobewerkingskaart geduwd: plotseling valt de monitor uit. Niks aan de hand denk ik nog, zal wel los contactje zijn van de VGA-kabel. Bij herstart: niks, zelfs geen biepje. Power-on lampje brand wel. Ook hier: mobo kapot?? Dat zou balen zijn, kan ik de hele zaak, met waterkoeling, RAID, ombouwen op een nieuw moederbord, kost me veeel tijd. Zou het resetten van de CMOS nog iets op kunnen lossen? En zo ja, waarom eigenlijk?? Alvast bedankt voor je reactie. Menno
Link naar reactie
Als je pc helemaal niets meer doet kan dit meerdere oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende is een kabeltje dat los is geschoten of een een kaart die scheef is gedrukt. Even de kast openmaken en alle kaarten goed vastdrukken (ook geheugen en stroom kabeltjes e.d.). Je kan proberen de videobewerkingskaart eruit te halen. Het is iig vreemd dat het ding niet meer opstart, kan er door het gewiebel geen water uitgemorst zijn? Je kan proberen (als je er een over hebt) de voeding te verwisselen. (Bijvoorbeeld doordat je pc net teveel stroom trok en deze eruit geklapt is) Daarna pci kaart per stuk eruit halen en opstarten. Helpt dit allemaal niet zou ik wat onderdelen (lenen bijvoorbeeld) omwisselen : geheugen, video kaart etc. Pas als laatste je mobo en processor etc. [edit] Cmos reset heeft gezien het spontane optreden, je hebt immers niets met je bios gedaan, geen zin. Maar als je wilt kan je het proberen [/edit]
Link naar reactie
Ik neem aan dat die video-bewerkings kaart een PCI-kaart is, dan zou het kunnen dat je door die pci kaart eruit te duwen een kortsluiting hebt veroorzaakt. ik hoop voor jou dat dit niet het probleem is maar doe wat de vorige poster heeft gezegd, haal die video-bewerkings kaart eruit en probeer nog eens
Link naar reactie
Nee, volgens mij geen water gemorst. Met dat water heb ik een half jaar geleden voor het laatst geprutst, dus dat kan het volgens mij niet zijn... Maar je hebt gelijk, er kan natuurlijk een deel zijn verbrand. Dat wordt morgen een nieuw moederbord. Even een domme en angstige vraag, als ik de boel morgen gewoon opnieuw opbouw en aansluit en opstart houd ik toch gewoon mijn oude instellingen en die Raid-configuratie herkent ie dan toch wel meteen weer? Menno
Link naar reactie
[quote:663140756a="mpvank"]Dat wordt morgen een nieuw moederbord. Even een domme en angstige vraag, als ik de boel morgen gewoon opnieuw opbouw en aansluit en opstart houd ik toch gewoon mijn oude instellingen en die Raid-configuratie herkent ie dan toch wel meteen weer? Menno[/quote:663140756a] Nee dat hoef niet. Je moet precies hetzelfde moederboard hebben (iig dezelfde raid chips) En in de Raid setup moet je dezelfde configuratie instellen. Pas op dat je raid bios niet zelf de raid config gaat aanmaken. In het geval van raid0 moet je erop letten dat je 1e en je 2e disk op dezelfde volgorde aansluit. Verder kan er nog veel meer, of iets anders, als je moederbord stuk zijn. Bijvoorbeeld voeding, geheugen, grafische kaart, processor al deze onderdelen (of een van) kunnen ervoor zorgen dat je pc niet meer opstart. Het beste kan je deze een voor een testen (bijvoorbeeld in een andere pc).
Link naar reactie
Start eerst kaal op, dus alleen mem, vga en cpu + koeler. Verder helemaal niks aangesloten. Werkt dat niet, trek dan om de beurt (met pc uit), mem, vga en proc. er uit en kijk of het mobo begint te piepen bij het opstarten. Doet hij dat bij elk van de 3 onderdelen dan heb je nog goede kans dat het mobo goed is. Vervang dat toch als laatste optie de voeding of meet iig alle lijnen na met een multimeter. Dit is alleen wel even uitzoeken welke kabels je moet hebben en daarom is het makkelijker om ff een andere te testen.
Link naar reactie
eens met comp-freak: Probeer zo te achterhalen wat nu stuk is. ps : behalve USB zou ik niet zomaar apparaten (kabeltjes) aansluiten of loskoppelen bij een draaiende pc. Meestal gebeurt er niets, maar ik denk dat je een kortsluiting hebt veroorzaakt bij het aansluiten van je camcorder. Probeer hem met een andere videokaart (desnoods PCI) op te starten. Doet ie het dan is hopleijk alleen je videokaart kapot. Draait de fan van de cpu cooler wel als je power doet ?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...