Ga naar inhoud

nieuwe PC...


Aanbevolen berichten

kijk en geef je commentaar MOBO: Asus A8N-sli Deluxe S939 nforce 4 CPU: AMD Athlon64 3500+ Koeler: Zalman CNPS7000B-ALCU RAM: CORSAIR DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueSelect Grafische kaart: LEADTEK PX6600TD PCX Geforce 6600 DVDread: ASUS DVD Zwart 16X48X DVD rw NEC 3520 16X Zwart DVD-RW HDD: MAXTOR 160GB 8MB SATA150 7200RPM LCD scherm: BENQ FP731S Silver 17INCH LCD Kabel voor diskettestation: AKASA Rounded Floppy Black Kabel voor mijn huidige hdd: AKASA Rounded IDE Black Case: THERMALTAKE Tsunami Black MET Window koelpaste: COOLERMASTER Shin Etsu Koelpasta het mobo wordt misschien een Gigabyte (als ik een winkel vind waar ze die verkopen)
Link naar reactie
Wat voor een voeding??? Geheugen, lijkt mij geen dual channel set up. Ga voor 2x 512MB geheugen met TCCD chips PC3200 2,2,2,5 timings..... Geen overbodige luxe met die processor. Koelpasta: Ik zou zelf voor de Artic Silver 5 gaan..... MOBO: Gewoon bij de ASUS blijven als je niet extreem overclocked, ze leveren goede stabiele moederborden. DVDRW: leuke drive, alleen jammer dat de DL media niet of nauwelijks te verkrijgen is.... Verder ziet het er leuk uit, ongeveer €1500,= ???
Link naar reactie
Wat wil je er mee gaan doen en wat is je budget? [quote:a0f9c830e4]Ga voor 2x 512MB geheugen met TCCD chips PC3200 2,2,2,5 timings..... Geen overbodige luxe met die processor. [/quote:a0f9c830e4] [quote:a0f9c830e4]MOBO: Gewoon bij de ASUS blijven als je niet extreem overclocked, ze leveren goede stabiele moederborden. [/quote:a0f9c830e4] huh? je stel overklok geheugen voor maar voor moederbord hoeft dit niet? Als tafelpoot helemaal niet gaat overklokken dan kan hij wel geld besparen door gewoon 2 x512 van een goedkoper merk te nemen.
Link naar reactie
@R-bin Mijn eerst verandering in de lijst van de TS was het gaan voor een dual-geheugen set up, anders zonde van de processor/mobo aanschaf. Als we toch al daar me bezig waren wilde ik hem aanraden om voor geheugen met TCCD te gaan daar die gegarandeerde lage timings hebben waar met name de AMD64 op klaar komt. Met dit geheugen hoeft [i:f4f135384a]"Tafelpoot"[/i:f4f135384a] voorlopig niet over te klokken maar als hij dat wil kan hij dat later alsnog. Over het blijven bij de MOBO is mijn reden simpel. Die ASUS MOBO is al uit in de states en volop in gebruik. Hier hoor weinig slechts over en daarom mijn advies om eerst bij de ASUS te blijven.... Als Voeding misschien een ANTEC NeoPower of een Truepower of een stille ZALMAN 400 :wink:
Link naar reactie
[quote:b0e7be24be="scorpion65"]@R-bin Mijn eerst verandering in de lijst van de TS was het gaan voor een dual-geheugen set up, anders zonde van de processor/mobo aanschaf. Als we toch al daar me bezig waren wilde ik hem aanraden om voor geheugen met TCCD te gaan daar die gegarandeerde lage timings hebben waar met name de AMD64 op klaar komt. Met dit geheugen hoeft [i:b0e7be24be]"Tafelpoot"[/i:b0e7be24be] voorlopig niet over te klokken maar als hij dat wil kan hij dat later alsnog. Over het blijven bij de MOBO is mijn reden simpel. Die ASUS MOBO is al uit in de states en volop in gebruik. Hier hoor weinig slechts over en daarom mijn advies om eerst bij de ASUS te blijven.... Als Voeding misschien een ANTEC NeoPower of een Truepower of een stille ZALMAN 400 :wink:[/quote:b0e7be24be] - De 400Watt Zalman is niet stil, staan veel reviews over. Die andere 2 zijn beter, maar het beste bllijft een 380watt targan. 480 zou ook kunnen, zolang je niet extreem oc zonde van je geld. - 512mb extra kan altijd nog, dat geld kan je beter investeren in een betere VGA, mooiere kast, Stillere voeding, mooie, betere LCD etc. net wat jij belangrijk vind en iets dat je niet even snel vervangt, geheugen kan er zo bij als je merkt dat je meer nodig hebt. Hij zal hem ook niet 1 2 3 weg doen, dus die dual channel word heus wel benut (merk je niks van maar goed) Als je geld teveel heb en het echt wilt, zou ik gelijk voor 1GB gaan, waarna je later dual channel draait met 2GB.
Link naar reactie
[quote:9608f851c3]- 512mb extra kan altijd nog, dat geld kan je beter investeren in een betere VGA, mooiere kast, Stillere voeding, mooie, betere LCD etc. Iets dat je niet even snel vervangt, geheugen kan er zo bij als je merkt dat je meer nodig hebt. Hij zal hem ook niet 1 2 3 weg doen, dus die dual channel word heus wel benut (merk je niks van maar goed) Als je geld teveel heb en het echt wilt, zou ik gelijk voor 1GB gaan, waarna je later dual channel draait met 2GB.[/quote:9608f851c3] Helaas werk dat niet meer zo... Als je optimaal gebruik wilt maken van dual channel dien je gelijke geheugenmodules te gebruiken. Tevens wordt [b:9608f851c3]afgeraden[/b:9608f851c3] om meer dan 2 modules te plaatsen, 4 modules werken wel, maar dan wel in een T2 timing, dat laatste wil je echt niet..... Het verschil tussen DC en geen DC is nominaal al 15 á 20 procent bij gelijke geheugen hoeveelheid. Dus tenzij je meteen gaat voor 1 gig of dat je oude modules later mag inleveren, ik denk dat de eerste optie uiteindelijk toch goedkoper is.
Link naar reactie
[quote:deba1eafa1="scorpion65"][quote:deba1eafa1]- 512mb extra kan altijd nog, dat geld kan je beter investeren in een betere VGA, mooiere kast, Stillere voeding, mooie, betere LCD etc. Iets dat je niet even snel vervangt, geheugen kan er zo bij als je merkt dat je meer nodig hebt. Hij zal hem ook niet 1 2 3 weg doen, dus die dual channel word heus wel benut (merk je niks van maar goed) Als je geld teveel heb en het echt wilt, zou ik gelijk voor 1GB gaan, waarna je later dual channel draait met 2GB.[/quote:deba1eafa1] Helaas werk dat niet meer zo... Als je optimaal gebruik wilt maken van dual channel dien je gelijke geheugenmodules te gebruiken. Tevens wordt [b:deba1eafa1]afgeraden[/b:deba1eafa1] om meer dan 2 modules te plaatsen, 4 modules werken wel, maar dan wel in een T2 timing, dat laatste wil je echt niet..... Het verschil tussen DC en geen DC is nominaal al 15 á 20 procent bij gelijke geheugen hoeveelheid. Dus tenzij je meteen gaat voor 1 gig of dat je oude modules later mag inleveren, ik denk dat de eerste optie uiteindelijk toch goedkoper is.[/quote:deba1eafa1] Ik denk dat ik het toch eerder met tafelpoot eens ben. Als die extra 512mb buiten zijn budget valt, is het niet zo erg om die later te kopen. Dual-Channel geeft zo'n kleine prestatieverbetering dat het amper merkbaar is. Oja en hier is de Zalman voeding dus wel stil hoor :wink:, ik kan je echter beter de Tagan 480 watt aanraden: goeie prijs, heel stil, stabiel, je hoort er alleen positieve dingen over. En je kan er later nog makkelijk een 6600GT bijprikken zonder in nood te komen.
Link naar reactie
De 400watt B ofzoiets? Hoor er toch slechte dingen over. Natuurlijk niet alles Zalman voedingen! at schorpion Ik weet niet precies waar je het over heb, maar volgens zeg je nu zelf dat het wordt afgeraden om meer dan 2 modules te gebruiken... Over dual channel is dit wel intressant: Check http://www.anandtech.com/cpuch...oc.aspx?i=2149&p=5 for some examples. Dual channel vs single channel was less than a 3% difference and 512k cache vs 1mb cache was less than 4%. Obviously only 1 application but it's one of the few test makes the direct comparison for you. Another article is http://www.anandtech.com/cpuch...ts/showdoc.aspx?i=2249 note the only difference between the 3800 and the 4000 is the 512k vs 1mb cache. For what I was looking at the additional 50 bucks for a socket 939 mb and processor could have bought me as much of a speed improvement by just getting a faster socket 754 Over één of twee jaar upgraden daar denk je nu misschien over na. Weet bijna zeker dat je dan beter een nieuwe systeem kan zoeken. Socket 939 is dan toch al niet meer het nieuwste. Zou voor 754 gaan met dit budget! [/quote]
Link naar reactie
[quote:e0e6f94128="evisu"]Ok dat kan, maar hij is lang niet zo stil als andere Zalman voedingen. De zm400a-apf is dan een betere keus. Weet alleen het prijsvershil niet.[/quote:e0e6f94128] volgens mij was de ABS een latere revisie van de APF, laatstgenoemde was namelijk goedkoper en de S in ABS staat voor S-ATA, van de S-ATA power aansluiting, wat de APF niet heeft.
Link naar reactie
ok enkele bijsturingen: voeding: hangt er een in mijn huidige PC waar ik ernom tevreden over ben (merkloos, 450W) geheugen: ik wou eigelijk dual channel kopen, blijkbaar heb ik niet goed opgelet. dus geheugen: CORSAIR Twinx 1024MB PC3200(2X512MB) grafische kaart: ik wist niet dat het pas vanaf de 6600GT was dat je sli hebt, daarom wordt de grafische kaart: LEADTEK PX6600GT PCX Geforce 6600GT, deze heeft wel slechts ( ? ) 128Mb geheugen aan boord.
Link naar reactie
[quote:dd131ea10e="tafelpoot"]ok enkele bijsturingen: voeding: hangt er een in mijn huidige PC waar ik ernom tevreden over ben (merkloos, 450W) geheugen: ik wou eigelijk dual channel kopen, blijkbaar heb ik niet goed opgelet. dus geheugen: CORSAIR Twinx 1024MB PC3200(2X512MB) grafische kaart: ik wist niet dat het pas vanaf de 6600GT was dat je sli hebt, daarom wordt de grafische kaart: LEADTEK PX6600GT PCX Geforce 6600GT, deze heeft wel slechts ( ? ) 128Mb geheugen aan boord.[/quote:dd131ea10e] dat van het geheugen is niet zo erg, de meeste mid- en low-end grafische kaarten met 256mb zijn langzamer dan hun 128mb broertje, omdat voor de 256mb goedkoper en dus langzamer geheugen wordt gebruikt.
Link naar reactie
6600GT is een leuke kaart. Hou er wel rekening mee dat 2x 6600GT in SLI vaak nog trager is dan een 6800GT. Ligt het binnen je budget kan ik zeker aanraden om een 6800GT te kopen. Over een jaartje ofzo zijn die een stuk goedkoper en kan je dan mooi een 2e er bij in kopen. 128 MB is genoeg voor een 6600GT hoor.
Link naar reactie
ik zit nu eigelijk echt aan de top van mijn budget, een 6800 zal er niet inzitten ik ben eigelijk ook niet iemand die altijd de allernieuwste spelletjes op allerhoogste kwaliteit wil spelen. dus ik zal het nu met een en later met 2 6600GT's moeten doen. ik heb nog een vraagje, als ik later er een extra 6600GT zou bijkopen, moet ik dan alleen naar de chipset (6600GT) en de hoeveelheid ram kijken? of moeten dit echt 2 volledig identieke kaarten zijn? (zelfde merk, zelfde type...)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...