Ga naar inhoud

hoe krijg ik klemmen socket 478 los cpu??????


Aanbevolen berichten

ik ben bezig mijn standaard koelblok te verwijderen en er een zalman 7000 cu op te zetten maar ik krijg die 2 metalen klips met geen geweld los. \ gaat dus om die schromen clips die volgens mij het koelblok op plaats houden. boven op elke klip zit 1 schroef die is verwijderd. zit ie soms van de zijkent geschroefd die clips en het koelblok zit die ook nog geschroefd. heb weinig zin in heel moederebord los halen omdat dat bij een intel volgens mij niet nodig is kom er niet uit
Link naar reactie
[quote:1e0a5968a6="Interficior"][quote:1e0a5968a6="koene"]trekken met gepast geweld schoonmaken doe je met een beetje wasbenzine op een wcpapiertje ofzo :)[/quote:1e0a5968a6]Probeer ook te draaien, dat helpt ook goed.[/quote:1e0a5968a6] draaien lukt je wss niet, je koelblok ligt zowat vast in dat zwarte stukje plastic.
Link naar reactie
Misschien met wat extra geweld: een tik met een hamertje zijdelings op het koelblokje waardoor de pastalaag losscheurt van de processor. Of wat je ook kunt doen: zo hard aan het blokje trekken dat de processor gewoon loslaat uit de socket (heb ik eens meegemaakt, gelukkig dat de pinnen er nog aan hingen, dus blijkbaar wel sterk genoeg) en de processor gewoon aan het blokje hangt. Vervolgens heb ik de processor met een draaiende beweging kunnen losmaken van de koelblok. Trouwens: dit is blijkbaar een bekend probleem met koelpasta op processoren, misschien dat er bij de fabrikanten hieraan wat extra aandacht zouden kunnen geven..
Link naar reactie
[quote:f3af4b37b0="Nelson Lau"] Of wat je ook kunt doen: zo hard aan het blokje trekken dat de processor gewoon loslaat uit de socket (heb ik eens meegemaakt, gelukkig dat de pinnen er nog aan hingen, dus blijkbaar wel sterk genoeg) en de processor gewoon aan het blokje hangt [/quote:f3af4b37b0] Is niet aan te raden; de kans het moederbord te beschadigen is te groot. Gewoon zachtjes links/ rechts wrikken tot ie loslaat.
Link naar reactie
Ach ja: de topic-starter heeft blijkbaar hetzelfde als bij mij: zonder het hendeltje omhoog gehaald te hebben is de processor gewoon vastgeplakt aan het koelblok: trouwens: heen en weer bewegen met het blok lukt gewoon niet, vanwege de zeer geringe speling van het nauw passende zwarte "omheining" rondom het koelblok. Gewoon eraan trekken en het koelblok komt los met de processor vastgekleeft aan het blok terwijl de hendel nog vastgeklikt ligt naast de socket :o .
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...