Ga naar inhoud

welke cpu koeler voor amd64 3500+


Aanbevolen berichten

Mensen,wat is een goede koeling voor deze processor amd 3500+ op een msi k8n neo2 socket 939? Ik hen nu een zalman,maar het verschil met de boxed cooler is niet erg veel. Het vreemde is dat als ik hem stress hij van 35 in notime naar de 48 schiet en daarna op loopt tot 54. stop ik het stressen dan zakt hij in 1 keer naar de 42 en gaat verder rustig terug naar 37. Eerlijk gezegd ben ik dus niet zo tevreden met de zalman. Ik heb 2 intakes en 2 outtakes en 1 fan die in de zijkant van mijn kast ip de cpu blaast. Ook gebruik ik cool and quied. Wie heeft een goed advies,ik hoor zoveel maar niet alles past. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Je kan een Thermalright XP120 heatsink nemen en daar dan een fan bijkopen die bij je behoeften past, bijv. Papst als je het systeem stil wil houden of een Delta als je wilt gaan overclocken. Het heatsink past ook op het moederbord, je hoeft alleen een condensatortje een beetje te verbuigen. [img:7f2eb0ed29]http://img2.exs.cx/img2/3968/bent.jpg[/img:7f2eb0ed29] Als je dat niet wil kan je de XP90 nemen die wat kleiner is.
Link naar reactie
Ja inderdaad,hij schiet omhoog in 2 sec ongeveer een graad of 10-12 dan loopt hij langzaam verder neer 53/54. Zodra ik op hou met stressen knaltt hij weer 10/12 naar beneden en dat in een seconde of 2. Ik lees dat er mensen zijj die hem koeler hebben als ik,zou ik wel fijn vinden omdat hij het merendeel van de dag gestressed staat/
Link naar reactie
ff offtopic (zelfde proc.): ik heb gister met speedfan mn stock fan van mijn cpu op 80% gezet, alleen ik weet niet of ik em terug heb gezet toen ik het programma afsloot.ik weet ook inet of deze theorie klopt, maar hij draait nu op ~3050 rpm.. volgens mij is te laag.. en ook wil ik graag weten vanaf welke termerpatuur het gevaarlijk wordt voor je AMD3500+ .. dank u :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...