Ga naar inhoud

Moederbord doorgebrand???????????????


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI K7Turbo Pro2 moederbord met een Athlon 1200 met 640 MB SDRAM en Win XP Pro. Vorige week brandde de voeding door en heb ik een andere (350W) gekocht. De computer startte echter niet meer op! Ik heb er een andere videokaart, geheugen en processor in het moederbord gedaan, maar dat hielp niet. Het lampje op de netwerkkaart flikkert een fractie van een seconde op en gaat dan uit, verder gebeurt er helemaal niets. De voeding heb ik op een andere PC uitgeprobeerd en daar werkte hij wel op. Dus....., is mijn moederbord nu kapot en zo ja enig idee hoe dat komt of heb ik wat over het hoofd gezien?
Link naar reactie
[quote:916c1cb079="Comp-Freak"]Anders kan het ook nog dat de voeding niet goed samenwerkt met het moederbord.[/quote:916c1cb079] dit lijkt me niet per direct het probleem, ik heb 5 verschillende moederborden gehad en die deden het allemaal met mijn cwt 430 watt, ook met mn oude enermax deed ie het prima.
Link naar reactie
Als je de schakelaar indrukt, gaat alleen het netwerkledje even branden, verder gebeurd er helemaal niets. De processorfan gaat niet draaien, de HD start niet op, kortom er gebeurd verder helemaal niets, alles is zo dood als een pier! En nogmaals, de voeding doet het op een andere PC prima! Voordat de oude voeding defect raakte deed alles het prima!
Link naar reactie
Dit moet het moederboord zijn, ik hoop niet dat ik dezelfde problemen met de condersators zult ondervinden. Ik heb ook een msi mobo, een kt4ulra bsr. Mijn pc draait na een reeks van software en hardware matige tweaks in de 7e versnelling. Mijn pc draait opmerkelijk stabiel en wat ik ook opstart, het programma is direct tot mijn beschikking. MSI maakt wel degelijk goede moederboorden, anders zou mijn pc nu niet zo erg lekker lopen. Met een soldeer station (a €50) kun je de condensators vervangen en dan doet de pc het weer. Nieuwe condensators zijn onder meer te koop bij www.conrad.nl Zeer belangrijk is dat je de juiste waarden over neemt van de condensator, er moet immers een onderdeel worden terug geplaatst met presies dezelfde eigenschappen. Het is mij gelukt op een 486 cyrix pc tot leven te wekken met wat soldeerwerk. Zeer opmerkelijk is dat de machine zeer snel was met de software die er altijd op gestaan heeft. Hmmmm, als je zeer goed kunt solderen, dan kun je ook je moederboord goed doorsolderen zodat alles werkelijk met elkaar verbonden is en je een zero tolerance moederboord heb, ofwel een moederboord zonder fouten. He he he, af en toe wat doorvloeien en een pc kan wel meer dan 100 jaar oud worden :D
Link naar reactie
[quote:5cb7956d88="CBI-FP"]Dit moet het moederboord zijn, ik hoop niet dat ik dezelfde problemen met de condersators zult ondervinden. Ik heb ook een msi mobo, een kt4ulra bsr. Mijn pc draait na een reeks van software en hardware matige tweaks in de 7e versnelling. Mijn pc draait opmerkelijk stabiel en wat ik ook opstart, het programma is direct tot mijn beschikking. MSI maakt wel degelijk goede moederboorden, anders zou mijn pc nu niet zo erg lekker lopen. Met een soldeer station (a €50) kun je de condensators vervangen en dan doet de pc het weer. Nieuwe condensators zijn onder meer te koop bij www.conrad.nl Zeer belangrijk is dat je de juiste waarden over neemt van de condensator, er moet immers een onderdeel worden terug geplaatst met presies dezelfde eigenschappen. Het is mij gelukt op een 486 cyrix pc tot leven te wekken met wat soldeerwerk. Zeer opmerkelijk is dat de machine zeer snel was met de software die er altijd op gestaan heeft. Hmmmm, als je zeer goed kunt solderen, dan kun je ook je moederboord goed doorsolderen zodat alles werkelijk met elkaar verbonden is en je een zero tolerance moederboord heb, ofwel een moederboord zonder fouten. He he he, af en toe wat doorvloeien en een pc kan wel meer dan 100 jaar oud worden :D[/quote:5cb7956d88] voor dat geld is het beter een nieuw moederbord te kopen denk ik...Heb je nergens last meer van.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...