Ga naar inhoud

Veel watt voor stille voeding?


Aanbevolen berichten

Is het zo dat een voeding met veel watt maar weinig zijn best hoeft te doen dus minder warm wordt en dat daardoor de temperatuurgeregelde fan zachter gaat draaien? Ik wil namelijk zo'n stille voeding kopen (weet er iemand nog een goede) en wil weten hoeveel watt ik moet hebben. 400 is genoeg, maar als hij 400 watt moet leveren is hij niet meer stil. Dus kan ik beter meer watt nemen. Klopt dat?
Link naar reactie
[quote:fb497a336a="Vandread"]Mijn tagan 480 heeft 2 stille 80 mm fans en bij lage belasting zet hij er zelfs 1 uit :)[/quote:fb497a336a]Hmm volgens veel bronnen andersom, hij draait altijd met 1 fan, tenzij ie over de 60% load, komt, en dan komt de tweede erbij. En het schijnt flink moeilijk te wezen om het over die 60% heen te krijgen. @ TS: Wat is je budget? Want als je er veel voor over hebt kun je altijd nog overwegen een fanless te nemen van yesico, of Silentmaxx of iets in die richting. Die zijn alleen wel erg prijzig.
Link naar reactie
[quote:c9d0568367="Interficior"]Hmm volgens veel bronnen andersom, hij draait altijd met 1 fan, tenzij ie over de 60% load, komt, en dan komt de tweede erbij. En het schijnt flink moeilijk te wezen om het over die 60% heen te krijgen. [/quote:c9d0568367] Laat ik het anders zeggen: jij formuleert het beter ;) Continu 2 fans is trouwens wel mogelijk, dan moet je de voeding openmaken en een stekkerte verplaatsen.
Link naar reactie
[quote:343cc4426f="Interficior"]@ TS: Wat is je budget? Want als je er veel voor over hebt kun je altijd nog overwegen een fanless te nemen van yesico, of Silentmaxx of iets in die richting. Die zijn alleen wel erg prijzig.[/quote:343cc4426f]Fanless is is te duur idd (en die branden door?) Maar het moet wel een stille zijn (ik moet er vlakbij kunnen slapen). Maar het is dus zo dat hoe meer watt hoe minder warmte bij een bepaald verbruik? Ongeveer 100 euro is wel wat het mag kosten. En als ik dan toch een dure neem wil ik wel gelijk dat er 24 pinnen aan de atx stekker zitten voor de toekomstige moederborden. ATX12V v2.01 heet dat geloof ik. Dat en vooral stilte vind ik het belangrijkst. Iemand een voorstel?
Link naar reactie
Ik zou eréén nemen met een fan controller of die fixen. Tagan is altijd stil. Mijn Thermelake, 480watt á 80euro dacht ik hoor je niet als je de controller uit staat en je met je oor en een meter vanaf staat, iets dichterbij is hij ook zogoed als geluidsarm. Controller helemaal open gooien kan natuurlijk ook, maar dan weet je niet wat je meemaakt, maar hij koelt dan wel goed :)
Link naar reactie
De Antec NeoPower480 is ook een goede voeding. het heeft een stille 12cm fan. de volt lijnen zijn zeer goed ongeveer 11.98 voor de 12 en je hebt geen overtollige draaden. [img:38cf9b299c]http://www.cluboverclocker.com/reviews/power/antec/neopower/PS(back).jpg[/img:38cf9b299c] de eerste aansluiting zit schuin op de afbeelding maar ik denk dat ze ruw met de voeding zijn omgegaan.
Link naar reactie
[quote:376499ca25="evisu"]Ik zou eréén nemen met een fan controller of die fixen. Tagan is altijd stil. [/quote:376499ca25]Wat heeft dat voor zin? Ik snap dat hele idee van fancontroller niet als je al een temperatuurgeregelde hebt. Dan draait de fan toch precies hard genoeg om nog goed te koelen terwijl hij toch zo zacht mogelijk blijft? Op de website van Tagan staat dat het ATX12V v1.3 is, maar er zitten wel 24 pinnen aan? Wat bedoelen ze nu? Is het intern 1.3 maar alleen de ATX stekker is 2.0 (24 pins)? Die Antec NeoPower maakt te veel lawaai. En is erg prijzig.
Link naar reactie
[quote:b03371bc89="Kerstboom"][quote:b03371bc89="evisu"]Ik zou eréén nemen met een fan controller of die fixen. Tagan is altijd stil. [/quote:b03371bc89]Wat heeft dat voor zin? Ik snap dat hele idee van fancontroller niet als je al een temperatuurgeregelde hebt. Dan draait de fan toch precies hard genoeg om nog goed te koelen terwijl hij toch zo zacht mogelijk blijft? Op de website van Tagan staat dat het ATX12V v1.3 is, maar er zitten wel 24 pinnen aan? Wat bedoelen ze nu? Is het intern 1.3 maar alleen de ATX stekker is 2.0 (24 pins)? Die Antec NeoPower maakt te veel lawaai. En is erg prijzig.[/quote:b03371bc89] Welke voeding heeft een temperatuurgeregelde fan dan?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...