Ga naar inhoud

Probleem upgraden geheugen


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes, Ik heb problemen met het steken van een extra geheugen module. PC wil niet werken :-? met de ingestelde geheugen modificaties. Gegevens PC: Mobo: Asus K8V SE Deluxe met Via K8T800 AMD Athlon 64 3400+ 2,4 Mhz en 512 L2 Al aanwezig 2 * 512 MB Kingston DDR SDRAM PC3200 CL2.5 DDR400 (KVR400X64C25/512) Antec power supply True 480 480W XFX AGP 256MB 6800GT videokaart Laatste biosversie Kleine probleemschets: Wil dus een extra geheugen module plaatsen van 512MB (exact gelijk aan de andere modules = ook Kingston). In bios gekeken, geheugen hoeveelheid juist aangegeven. Daarna gekeken op welke klokfreq. het geheugen staat. Met auto dus op maar 133Mhz (2,5-3-3-6). Hier gaat de test met memtest 86 goed. Mijns inziens hoort DDR400 geheugen op 200mHz te kunnen draaien. Indien ik hier test geeft memtest error meldingen. Indien systeem normaal opstart (met 200mHz instellingen 2,5-3-3-8 ) krijg ik vreemde vastlopers na korte tijd. Memtest met het geheugen instellingen op 166mHz gaan goed (2-3-3-7!!!) Dit is al de tweede module die dit probleem geeft en ben een beetje de draad kwijt. Is dit nou een probleem van het geheugen of kan ook iets anders de oorzaak zijn (systeem draait echter perfect op 1GB intern geheugen = oude situatie). Misschien maak ik een denkfout? Voordat ik nu allerlei fratsen :cry: ga uithalen met wisselen van modules of weer retour sturen, wil ik graag jullie mening over dit probleem. Grtz, Geert PS FSB 200mHz
Link naar reactie
[quote:9367ef5579="jwspruyt"]Bovendien kun je in het BIOS de geheugencheck ook "By SPD" inschakelen, dan kijkt het BIOS naar de SPD (Serial Presence Detect) chip, die op moderne geheugens altijd aanwezig is. Is dit geen oplossing?[/quote:9367ef5579] Zowel in de bios als bij controle met Everest worden de juiste waardes vermeld. 166mHz 2-3-3-7 200mHz 2.5-3-3-8 Draai nu met 166mHz, vraag me af waarom de PC niet met 200mHz wil werken. Maakt het zoveel verschil? Grtz Geert
Link naar reactie
Toevallig net in een ander topic voor gewaarschuwd: DDR400 is ongeschikt als je meer dan twee modules in hetzelfde geheugenkanaal wilt gebruiken. Met S939 is dat geen probleem, omdat die twee kanalen heeft. De modules zelf zijn wel goed, het is de DDR technologie die ongeschikt is voor dergelijk hoge snelheden.
Link naar reactie
[quote:79c788b5b1="egslim"] DDR400 is ongeschikt als je meer dan twee modules in hetzelfde geheugenkanaal wilt gebruiken.[/quote:79c788b5b1] Hoe kan het dan dat ik drie DDR modules in m'n kast heb zitten: 2 van 256MBDDR333 en ééntje van 512MBDDR400? Dit alles werkt gewoon. Ik heb gewoon nog oud en vertrouwd socket A. Groetjes van Jan Willem.
Link naar reactie
[quote:4e6d159512="egslim"]Heb je een nForce(2) chipset? Zo ja, dan heb je de modules waarschijnlijk verdeeld over twee geheugenkanalen. En ik neem aan dat ze ook niet op DDR400 snelheid werken, aangezien het DDR333 is.[/quote:4e6d159512] Nee, ik heb de oude Via KT400 chipset, maar dat ze gezamenlijk maar op 333 werken klopt, dat heeft de computerboer mij gezegd toen ik de module kocht. Maar goed, laat ik ophouden met het topic van de TS te kapen, voordat ik een Moderator achter me aan krijg :wink: :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...