Ga naar inhoud

herrie bak pc iets stiller maken


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn pc wat stiller krijgen maar kom er niet precies achter wat er nu zo'n herrie maakt, de processor koeler of de voeding. Nieuwe koeler op de videokaart plaatsen gaat niet i.v.m. moeilijke pinnetjes enzo, dus denk ik erover om als ik mijn pc opstart de koeler van mijn processor tegen te houden met een schroevedraaier, kan dat zonder problemen want de koeler draait dan natuurlijk :? En kan je van de voeding de koeler vervangen of moet dan de hele voeding vervangen worden ?.
Link naar reactie
je kan om te testen natuurlijk heel eventjes de ventilator van je cpu tegenhouden, niet te lang natuurlijk!!! maar heel eventjes kan geen kwaad. de ventilator van je stroomblok kan je (normaal gezien) niet vervangen, wil je een stiller stroomblok? dan zal je een nieuw stroomblok moeten kopen. deze ventilator kan je ook (heel eventjes) tegenhouden om te luisteren of dit een beter resultaat geeft.
Link naar reactie
Als je heel voorzichtig te werk gaat kan je de koeling van een voeding soms ook wle vervangen, mss dat je een draadje moet solderen maar dat moet op zich geen probleem zijn. Alles in je kast trilt ook, je kan dit opvangen met speciale rubberen randen die je bv. tussen je fentilator en kast, of tussen de voeding en kast zet, dit scheelt ook weer wat. Ook zijn er speciale matten te koop die het geluid reduceren.
Link naar reactie
[quote:759379fc76="Sorella"] Nieuwe koeler op de videokaart plaatsen gaat niet i.v.m. moeilijke pinnetjes [/quote:759379fc76] Dit kan zeker wel. vooral als er een fan op zit met 2 draadjes. gewoon de fan erafschroeven, een andere fan (80, 92 of 120 mm) eroprichten en aansluiten op een molex op 5 of 7 volt ( elders op het forum is wel te vinden ( in de FAQ oa. ) hoe je dat doet. EDIT: als er een geel draadje bij loopt hoeft dit geen probleem te zijn, maar dan kan het ook zo zijn dat de kaart gaat klagen over dat er geen ventilator is aangesloten. even proberen dus! zelfde geld ook voor de voeding. die ventilator kun je ook aansluiten op 7 volt ( is vaak wel genoeg, met name als de voeding niet volledig belast word) Daarvoor moet je wel je voeding openen, en daarmee garantiezegels verbreken. Kan ook gevaarlijk zijn. niet doen dus als je niet weet wat je doet!!! Als je voeding open is, kun je de draden van de ventilator loshalen, en naar buiten de voeding voeren. en dan op 7 volt laten lopen. Eventueel kun je de ventilator ook vervangen, maar dat heeft alleen zin als het een hele slechte ventilator is.
Link naar reactie
Het is een amd 2400 met een 350 watt standaard voeding en een asus geforce 4 4800 ti 128 mb videokaart, 512 sdram. De koeler van de videokaart kan dus niet vervangen worden omdat die gelijmd zit met speciale pinnetjes o.i.d. Toen die koeling kapot ging (van de videokaart) werd mij dit door verschillende comp. winkels verteld. Maar affijn het is de voeding die de meeste herrie maakt dus dat ding open geschroefd ventilator losgeknipt (kon makkelijk zei manlief) nieuwe fan gekocht die erin gezet draadjes weer aan mekaar verbonden en toen deed de voeding pf en dat was het dan :( Dus morgen even naar de winkel nieuwe voeding halen (mannen :x )
Link naar reactie
[quote:b5ca1d8205="tdw"][quote:b5ca1d8205="harmtido"](80, 92 of 120 mm)[/quote:b5ca1d8205]wat dacht jij toen je dat schreef? die dingen zijn gewoon voor in je kast. 1 voor een videokaart is gewoon weinig x weinig[/quote:b5ca1d8205] Ik dacht wat ik schreef. ik heb het over erop [b:b5ca1d8205]richten[/b:b5ca1d8205], niet over erop [b:b5ca1d8205]schroeven[/b:b5ca1d8205]. Het gaat er tenslotte om dat er lucht langs het koelblok stroomt. 120mm is wel heel overdreven, 80of 92mm is mooi, hangt een beetje er vanaf waar je makkelijk aan kunt komen ( 80mm Zalman ZM-F1 is erg leuk voor weinig geld)
Link naar reactie
[quote:a6f7930664="Sorella"] nieuwe fan gekocht die erin gezet draadjes weer aan mekaar verbonden en toen deed de voeding pf en dat was het dan :( [/quote:a6f7930664] WHOAW, hoe doe je dat? als je gewoon kleurtjes bij elkaar zoekt kan ik me niet voorstellen dat dat zo'n gevolg heeft. Niet per ongeluk een schroef(endraaier) of een restdraadje achtergelaten?? [quote:a6f7930664="Sorella"](mannen :x )[/quote:a6f7930664] Inderdaad, nu begin ik me schuldig te voelen over mijn tip :oops:
Link naar reactie
Ik neem aan dat je bedoel dat ze veel herrie maken als er geschreven of gelezen wordt? (of niet maakt niet zo veel uit) Wat je in ieder geval kan doen is bv (als dat past) rubberen ringetjes tussen een hdd en bakje/bevestigingplaats van de kast doen. Ook kan je proberen de hdd zo te plaatsen (met rubbers er tussen/onder) dat deze niet meer de kast raakt, dat scheelt bij mij een hoop geluid) Wat ook mogelijk is is om bepaalde "bakjes" te kopen waar een hdd in geplaatst kan worden en het geluid gedempt wordt en dat de hdd meteen beter gekoeld wordt. Zoiets als [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=70931&productType=1]dit[/url] deze wordt geplaatst op de plaats van een dvd speler maar je heb ze ook waar je ze kan plaatsen op de plaats van een floppydrive.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...