Ga naar inhoud

computer werkt, maar accu laadt niet


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een Toshiba laptop Tecra 8000, Pentim II 366 Mhz. Het volgende probleem doet zich nu voor: de LED voor AC power on licht niet op en de accu laadt ook niet meer. Maar ... oplader werkt correct en met een geladen accu werkt de compter ook normaal. Wat is hier aan de hand? En ... is dit reparabel ... en kan een goede amateur dit zelf doen?
Link naar reactie
[quote:4473147852="Comp-Freak"]Hoe krijg je die accu's dan vol? Worden accu's nog wel opgeladen, alleen brand het ledje niet, dan is er idd wat mis met het ledje. In dat geval zou ik het zo laten. Je kan kijken of de led stuk is, of een pootje los, maar ik denk niet dat je dan wat kan vinden.[/quote:4473147852] Sorry dat ik niet duidelijk heb aangeven dat de 'werkende' accu in een andere machine geladen was. En twee LEDjes tegelijkertijd stuk is wel veel van het goede.
Link naar reactie
Ik weet niet wat je de 'oplader' noemt, maar ik vermoed dat dat de trafo/voeding is. Aangezien echter je ledje voor de AC op de laptop niet aangeeft dat er AC is, denk ik dat er iets defect is in de laptop waardoor de inkomende voedingspanning niet wordt 'doorgegeven'. En dan zal de accu ook niet worden opgeladen (dus 2e ledje brandt ook niet).
Link naar reactie
[quote:3f04d421c2="Wim Sturkenboom"] Aangezien echter je ledje voor de AC op de laptop niet aangeeft dat er AC is, denk ik dat er iets defect is in de laptop waardoor de inkomende voedingspanning niet wordt 'doorgegeven'.[/quote:3f04d421c2] Dat is ook mijn vermoeden. De inkomende (en uitgaande) voedingsspanning loopt over het moederbord. Kan er verder bepaald worden waar er precies iets mis is en kan dit nog (betrekkelijk eenvoudig) gerepareerd worden?
Link naar reactie
Ja, dat kan als je je laptop wilt open slopen en verstand hebt van electronica. Verder kun je (uiteraard) het probleem aan Toshiba voorleggen; die kunnen je adviseren en evt een prijsopgaaf geven. Als je besluit niet te repareren, betaal je onderzoekskosten, anders wordt dat (als het goed is) afgetrokken van de uiteindelijk prijs. Ik ga er even van uit dat er geen garantie meer is.
Link naar reactie
Als zowel de accu niet laad en het apparaat niet aangeeft dat er "AC" spanning is, denk ik dat je netvoeding stuk is. Probeer de voeding van die andere laptop, als het dan wel werkt >> nieuwe voeding kopen/ inleveren voor garantie. Dit soort voedingen is bij de meeste computerwinkels wel te krijgen ( universele dingen van LiteOn etc)
Link naar reactie
[quote:1e1d12aac7="Wim Sturkenboom"]Ja, dat kan als je je laptop wilt open slopen en verstand hebt van electronica.[/quote:1e1d12aac7] Ik kan hem helemaal demonteren en weer in elkaar zetten, dankzij de aanwijzigingen van het Service Manual. Echter een defect gaan zoeken op het moederbord, laat staan repareren is mij nog nieuw. Enige suggestie waar aanwijzigingen te vinden?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...