Ga naar inhoud

ASUS P5GDC-V Deluxe / Raid activeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een server aangeschaft met 2 SATA harddisks. Deze wil ik mbv RAID-1 schakelen. Nu heb ik 1 probleem: Het systeem is pre-installed met SBS2003 en deze wil ik liever niet opnieuw installeren. Alleen heeft men de handel dus geïnstalleerd met 2 aparte harddisks (wel lekker veel schijfruimte :lol: ). Als ik nu in de BIOS om ga zetten, komt hij met de waarschuwing dat all data on the RAID drives will be lost. Nu HOOP ik dat dit alleen de mirrordisk betreft, maar ik durf nog niet door te gaan. Wie kan me uit de brand helpen?
Link naar reactie
Maar egslim, kan dat ook als de eerste schijf nog niet ingedeeld was als lid van een raid array? Dan kan je namelijk ook ff een hdd image maken en dat later weer op de array zetten. Heb je wel een programma voor nodig en een extra hardeschijfje als tussenstap, maar dat kan gewoon een simpele ide schijf zijn.
Link naar reactie
Dan kan het ook, ik heb het zelf weleens gedaan! :) De RAID controllers waar ik mee gewerkt heb vroegen bij het instellen van een RAID1 array gewoon of je de data op de eerste schijf ook naar de tweede wilde kopiëren. Je kunt de eerste schijf voor een RAID1 array ook toevoegen zonder dat de data erop verloren gaat. Ik zou wel voor de zekerheid vooraf een backup maken en niet alle RAID controllers doen helaas precies wat ze zouden móeten doen. (grrr)
Link naar reactie
Dan kan het ook, ik heb het zelf weleens gedaan! :) De RAID controllers waar ik mee gewerkt heb vroegen bij het instellen van een RAID1 array gewoon of je de data op de eerste schijf ook naar de tweede wilde kopiëren. Je kunt de eerste schijf voor een RAID1 array ook toevoegen zonder dat de data erop verloren gaat. Ik zou wel voor de zekerheid vooraf een backup maken en niet alle RAID controllers doen helaas precies wat ze zouden móeten doen. (grrr)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...