Ga naar inhoud

Wel of geen HyperThreading???


Aanbevolen berichten

Ik heb sindskort een nieuwe pc bij Alternate gekocht, waar bij de advertentie stond dat er een P4 processor inzit met "hyperthreading" technologie.(Dionisus) Ik heb bij Intel een proggie gedownload om te zien of de HT werkt! Ook heb ik met SisoftSandra 2004 getest! De processor en de bios hebben daadwerkelijk HT-technologie maar de chipset op het moederbord ondersteunt helemaal geen HT-technologie!!! Is die chipset daadwerkelijk nodig om gebruik te kunnen maken van de HT-technologie?Of heb kan je zonder die chipset ook gebruik maken van de HT-technologie?
Link naar reactie
Lees dit maar eens! Hyper-Threading Technology Test Utility Version: 1.20 Time: 2005-01-11 21:56:23 GMT Validation Key: 11012005HT1.20-0F92-7A93-4832 ADVISORY! The Hyper-Threading Technology Test Utility was unable to identify if all the core components are present, turned on or functional in this system. Without all required components, Hyper-Threading Technology is not fully enabled. Processor test: Passed Chipset test: Did not pass BIOS test: Passed Please contact your PC system manufacturer or vendor where you purchased your computer system if you expected it to be enabled with Hyper-Threading Technology
Link naar reactie
Ik heb ff een screendump gemaakt: [img:1cb47a8252]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/taskmanager2.JPG[/img:1cb47a8252] Heb je net als ik 2 grafiekjes (met de pijlen aan gegeven) dan is hyperthreading wel aan. Heb je 1 grote dan niet. In het geval dat je wel 2 grafieken hebt zal dus waarschijnlijk dat testprogramma moeite hebben met het herkennen van het moederbord ofzo.
Link naar reactie
Ik heb Everest gedownload maar die zegt dat er een "VIA VT8763 Apollo PT800"chipset inzit Ik heb wel de 2 grafiekjes dus het zal dan wel werken! Dus het lijkt er inderdaad op dat dat testprogramma van Intel die chipset op de een of andere manier niet herkent! In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...