Ga naar inhoud

IDE??


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan binnenkort mijn bestaande pc grondig up te graden. Mijn huidige configuratie is grofweg Intel Mainbord p3 (ik weet het model niet precies) Intel P3 1,1Ghz processor 256MB Sdram Asus V7700 Geforce2 64Mb Maxtor 40GB 7800rpm 8mb IDE133 Maxtor 160GB 7800rpm 8mb IDE133 NEC DVDr 1300 IDE Een of ander floppyding IDE ik wil dit vervangen door het volgende: Intel p4 530 3.0Ghz 1mb 800mhz 512MB pc3200 DDR-SDRAM Asus Geforce 6600GT/TD top editon 128mb ddr-3 Ik wil bijde schijven behouden en heb dus een moederbord nodig met 4x IDE133 of 2x IDE133 en 2xIDE100. Welk moederbord raden jullie mij aan? Zelf kwam ik uit bij de ASUS p5GD1 maar ik kan nergens echt goed opmaken of ik daarop mijn beide disks en een floppy + dvd/r kan aansluiten. Ik hoor graag wat julluie denken. MVGR kernel32
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik ook voor amd atlon 64 kiezen, maar dat ligt ook grotendeels aan wat u met het systeem wil gaan doen. Ik ben namelijk een fan van gamen (zie m'n naam :P ) dus dat is de reden waarom ik voor amd64 ga. Als u veel videobewerkt e.d. zou ik idd voor een pentium 4 gaan, wat u zelf al voorstelde is een mooi systeem. Het moederbord ondersteunt helaas max 2 ide apparaten. wat u wel kunt doen is de 'pro' versie kopen, die heeft namelijk wel 4 ide aansluitingen in totaal. Hier kunt u meer vinden: www.alternate.nl (sorry, u moet nog even zoeken) en hier over de Asus P5GD1: http://usa.asus.com/products/mb/socket775/p5gd1/overview.htm
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...