Ga naar inhoud

IDE en S-ATA


Aanbevolen berichten

Ik ben er niet helemaal zeker van maar geloof dat ik op mijn moederbord 2 heb voor IDE kabels en 2 van S-ATA, Kan ik ze alle 2 tegelijke tijd gebruiken ?, dus IDE: DVD DVDRW IDE2 HD HD2 S-ATA HD3 S-ATA HD4 gaat dit zo werken? wat is nou het verschil tussen IDE en S-ATA, waarom zie ik in zoveel pc´s gewoon IDE ?
Link naar reactie
Ja, dit gaat absoluut lukken. Heb hier 'n net nieuwe opstelling van 2 Serial ATA schijven in Raid stripe, samen met een cd brander, een dvd brander en ook nog een gewone IDE harde schijf, alles bij elkaar in één computer. Kortom: Gewoon doen! :P [color=red:bc5cc8d37e]Ze moesten eens optische drives met sATA uitvinden, ben je gelijk van die idiote flatcables af![/color:bc5cc8d37e]
Link naar reactie
[quote:c1179eeed2="bmwmaster"]Dat gaat gewoon werken ja. Je ziet zoveel computers met IDE volgens mij omdat dat gewoon nog ff goedkoper is. (maar de grote voordelen van sata zijn dat de cables kleiner zijn en sneller)[/quote:c1179eeed2] Mijn SATA schijf was maar 3 euro duurder dan de IDE versie van die schijf. :)
Link naar reactie
[quote:a13faa5d35="Ronaldotjuh"][quote:a13faa5d35="jwspruyt"][color=red:a13faa5d35]Ze moesten eens optische drives met sATA uitvinden, ben je gelijk van die idiote flatcables af![/color:a13faa5d35][/quote:a13faa5d35] Ze hebben toch ook rounded cables... Of zijn die er alleen voor je floppydisk en harddisk's?[/quote:a13faa5d35] Er zijn ook rounded cables voor dvd spelers enzo ja en er zijn ook dvd branders met sata aansluiting.
Link naar reactie
[quote:79be8594a8="Comp-Freak"]Wat SATA is kan je opzich erg makkelijk vinden, dus ga ik niet uitleggen. Waarom het in veel pc's niet zit? Omdat het redelijk nieuw is en duurder dan gewoon IDE? [Edit] Ik was eerder :P[/quote:79be8594a8] hier in spain, is een hard disk maar 4 euro duurder dan die van de IDE, Ik vroeg niet letterijk wat sata is, dat kan ik zelf ook wel verzinnen, maarja als het gewoon het zelfde werkt, dan wordt het in de toekomst gewoon SATA thanx voor de antwoorden :wink: "gelukkig nieuwjaar nog..."
Link naar reactie
[quote:111e4c89cc="jwspruyt"]Ja, dit gaat absoluut lukken. Heb hier 'n net nieuwe opstelling van 2 Serial ATA schijven in Raid stripe, samen met een cd brander, een dvd brander en ook nog een gewone IDE harde schijf, alles bij elkaar in één computer. Kortom: Gewoon doen! :P [color=red:111e4c89cc]Ze moesten eens optische drives met sATA uitvinden, ben je gelijk van die idiote flatcables af![/color:111e4c89cc][/quote:111e4c89cc] Plextor (www.plextor.be) heeft een DVD-brander met SATA-interface :lol:
Link naar reactie
[quote:c1fcdb346c="bradley"][quote:c1fcdb346c="Comp-Freak"]Wat SATA is kan je opzich erg makkelijk vinden, dus ga ik niet uitleggen. Waarom het in veel pc's niet zit? Omdat het redelijk nieuw is en duurder dan gewoon IDE? [Edit] Ik was eerder :P[/quote:c1fcdb346c] hier in spain, is een hard disk maar 4 euro duurder dan die van de IDE, Ik vroeg niet letterijk wat sata is, dat kan ik zelf ook wel verzinnen, maarja als het gewoon het zelfde werkt, dan wordt het in de toekomst gewoon SATA thanx voor de antwoorden :wink: "gelukkig nieuwjaar nog..."[/quote:c1fcdb346c] met de windows setup moet je tijdens de installatie s-ata drivers laden van diskette, anders herkent ie je schijf niet, dat is het voornaamste puntje, verder kan het zijn dat de schijf een s-ata voedingsaansluiting heeft
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...