Ga naar inhoud

probleem bij harde schijf formatteren


Aanbevolen berichten

Ik heb weer eens een probleem. Ik wil een oude computer, die in mijn thuisnetwerkje is opgenomen opnieuw formatteren omdat verschillende functies niet meer goed werken. Dus met de opstartdiskette naar DOS gegaan en daar c:\ format c:/s ingetikt. Dan krijg ik de mededeling dat een netwerkschijf niet geformatteerd kan worden. Dus terug naar Windows 98 en daar geprobeerd mijn netwerk ongedaan te maken. Het is me uiteindelijk gelukt om in configuratiescherm/ netwerk alles te "deleten" en alle schijven op niet gedeeld te zetten en toen had ik wat Windows betreft geen netwerk meer. Maar meneer DOS dacht daar anders over want steeds krijg ik weer dezelfde mededeling dat een netwerkschijf niet kan worden geformatteerd. Hoe maak ik meneer DOS duidelijk dat ik geen netwerk meer heb? Overhaus.
Link naar reactie
Ik denk niet dat dit wat met een netwerk te maken heeft, aangezien je een compleet vrijstaand besturingssysteem opstart vanaf de diskette. Waar is die schakeloptie "/s" voor? Probeer het eens met gewoon "A:/>format c:" [Edit] Ik lees nu pas je 2e post goed. In het vervolg moet je niet een nieuwe post maken op de goede plek, maar even een linkje posten in het foute/stoute posts topic, met de vraag of eem moderator jou topic kan verplaatsen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...