Ga naar inhoud

Is de voeding ok?


Aanbevolen berichten

Er zijn de laatste tijd veel vragen over voedingen, en ik heb er ook eentje. M'n voltages die speedfan aangeeft zijn als volgt: Vcore1 :1,78 (<--dit slaat nergens op, omdat ik in het bios 1,75 instel...) Vcore2 (??):2,64 +3,3 :3,26 +5 :4,89 +12 :12,22 Als ik ga overklokken, denk dan aan: 1400mhz, i.p.v. 1300(echt hoger krijg ik hem niet) dan zakt de +5 lijn naar 4,87. En als ik dan nog een game ga spelen, dan zakt de +5 lijn naar 4,84. Zijn deze waardes nog best redelijk of niet? (de voeding is een maxpower 300 watt) Omdat ik binnenkort( moederbord en cpu zijn hopelijk aanstaande dinsdag binnen :lol: :P ) een AMD 64 s939 systeempje heb, zal deze voeding het nog net redden om nog te kunnen draaien of niet? aangezien ik niet megarijk ben, en ook nog een videokaart+geheugen moet kopen. Zou het leuk zijn als ik met deze voeding toch nog ff kan draaien zonder gelijk een nieuwe voeding hoef te kopen. BTW: Everest zegt dat m'n cpu nu tussen de 45 en 55, max. zelfs 60! watt verbruikt, zo'n winchester verbruikt toch niet veel meer?
Link naar reactie
volgens mij zijn die voltlijnen wel netjes ja. (die van mij zijn ook zogoed als dat zelfde) en volgens mij gebruikt winchester 67watt :wink: dus ff meer....moet je alleen uitkijken dat je wel de winchester doet en geen newcasstle!! die gebruiken namelijk ff meer :cry: . (en met jouw 300watt voeding zit je al nie zo ruim volgens mii) hoop dat dit genoeg info is :wink: mvg, Bmwmaster
Link naar reactie
[quote:f93422d07d="Die hard gamer"]Er zijn de laatste tijd veel vragen over voedingen, en ik heb er ook eentje. M'n voltages die speedfan aangeeft zijn als volgt: Vcore1 :1,78 (<--dit slaat nergens op, omdat ik in het bios 1,75 instel...) Vcore2 (??):2,64 +3,3 :3,26 +5 :4,89 +12 :12,22 Als ik ga overklokken, denk dan aan: 1400mhz, i.p.v. 1300(echt hoger krijg ik hem niet) dan zakt de +5 lijn naar 4,87. En als ik dan nog een game ga spelen, dan zakt de +5 lijn naar 4,84. Zijn deze waardes nog best redelijk of niet? (de voeding is een maxpower 300 watt) Omdat ik binnenkort( moederbord en cpu zijn hopelijk aanstaande dinsdag binnen :lol: :P ) een AMD 64 s939 systeempje heb, zal deze voeding het nog net redden om nog te kunnen draaien of niet? aangezien ik niet megarijk ben, en ook nog een videokaart+geheugen moet kopen. Zou het leuk zijn als ik met deze voeding toch nog ff kan draaien zonder gelijk een nieuwe voeding hoef te kopen. BTW: Everest zegt dat m'n cpu nu tussen de 45 en 55, max. zelfs 60! watt verbruikt, zo'n winchester verbruikt toch niet veel meer?[/quote:f93422d07d] Even over je btw, waar in Everest HE kan je dat zien?
Link naar reactie
@evisu Je kan dat zien( ik heb versie 1.51.195) onder het kopje moederbord, en dan bij CPU. Daar zie je de typische prestatie en de maximale prestatie in watt Maar het zou dus kunnen werken, want die 7 watt max. meer zal denk ik ook niet echt veel uitmaken, toch? ik heb idd de winchester besteld, dus ik neem aan dat ik die ook krijg :P Net speelde ik ook een spel en toen bleef de +5 lijn gewoon op 4,87 staan, terwijl hij nog overgeklokt was!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...