Ga naar inhoud

90%


Aanbevolen berichten

Mijn processor temp loopt op tot 90% :o zo traag als dikke stront is die dan. 40% is de start temp en dan loopt het op zo'n 80% na een uur en werkt dan nog zonder fouten. Kom net van de beurs met een nieuw gescoorde cooler voor een AMD 3200 en die van is 2400 dus dat mot lukken dacht ik maar nu vraag ik me af hoe ik die ouwe pasta(die op de oude AMD cooler zit) van de processor afkrijgt. Graag een tip en dan maar kijken of de temp wat wil zakken.
Link naar reactie
Voel eerst eens (VOORZICHTIG!!! :D) of de heatsink wel warm is, probeer in te schatten of hij echt 90 graden is, als je dat echt denk eesrst alleen met je had er in de beurt. Het kan ook gewoon een bad sensor zijn, aangezien 90- graden beetje overdreven is. Kijk verder ook of het geen Hahreheit is ipv Celcius, aangezien het dan op een mooie temp komt.
Link naar reactie
[quote:28357c1495="evisu"]Voel eerst eens (VOORZICHTIG!!! :D) of de heatsink wel warm is, probeer in te schatten of hij echt 90 graden is, als je dat echt denk eesrst alleen met je had er in de beurt. Het kan ook gewoon een bad sensor zijn, aangezien 90- graden beetje overdreven is. Kijk verder ook of het geen Hahreheit is ipv Celcius, aangezien het dan op een mooie temp komt.[/quote:28357c1495] Je verbrand je fikken aan het koelblok, zo heet................en nu is hij....tataaaa 74 c/165f en staat nog geen uur aan
Link naar reactie
issie overgeclockt? dan word ie ook veel warmer. als je koelblok ook erg heet word neem ik aan dat de pasta wel goed zit. kun je ook ergens ontdekken hoe hard je fan draait en hoe groot je fan is. als ie extreem langzaam draait (ook met et nieuwe koelblok) moet je je eens afvragen of je mobo wel genoeg spanning doorlust naar je fan
Link naar reactie
[quote:f6bd14bb49="twanscholten"]issie overgeclockt? dan word ie ook veel warmer. als je koelblok ook erg heet word neem ik aan dat de pasta wel goed zit. kun je ook ergens ontdekken hoe hard je fan draait en hoe groot je fan is. als ie extreem langzaam draait (ook met et nieuwe koelblok) moet je je eens afvragen of je mobo wel genoeg spanning doorlust naar je fan[/quote:f6bd14bb49] Hij draait zelfs op minder, op 2000 mhz! en de snelheid van de fan is 3901 trn pm
Link naar reactie
Hij zal nooit echt 90 graden zijn geweest, mij kan je dan niet wijs maken dat hij dan nog stabiel loopt! Je zegt dat je je fikken verbrand: dan is er wel iets mis!! ik zou nog eens goed kijken of er wel goed/voldoende koelpasta op zit. Wat voor geheugen heb je? misschien heb je te langzaam geheugen, zodat de processor ook langzamer gaat lopen. Of je hebt gewoon een misbaksel gekregen, die "van de vrachtwagen gevallen is"
Link naar reactie
was et bij amd niet stiekem zo dat bij hogere temps hij pauze's tussen zen berekeningen plakt waardoor ie wel nog werkt maar net zo hard gaat als pindakaas door een rietje. want dan zou et wel kunnen. heb je evt een optie om met een andere sensor (niet winbond) maar extern los van de pc je temps te meten?
Link naar reactie
[quote:55c7b6eafc="Die hard gamer"]Hij zal nooit echt 90 graden zijn geweest, mij kan je dan niet wijs maken dat hij dan nog stabiel loopt! Je zegt dat je je fikken verbrand: dan is er wel iets mis!! ik zou nog eens goed kijken of er wel goed/voldoende koelpasta op zit. Wat voor geheugen heb je? misschien heb je te langzaam geheugen, zodat de processor ook langzamer gaat lopen.[/quote:55c7b6eafc] Hij loopt stabiel op 80 en op 90 is het over, dan kan ik nix meer doen en zo als ik al zei "ik verbrand mijn fikken aan de cooler."
Link naar reactie
[quote:4fe7647cd5="twanscholten"]was et bij amd niet stiekem zo dat bij hogere temps hij pauze's tussen zen berekeningen plakt waardoor ie wel nog werkt maar net zo hard gaat als pindakaas door een rietje. want dan zou et wel kunnen. heb je evt een optie om met een andere sensor (niet winbond) maar extern los van de pc je temps te meten?[/quote:4fe7647cd5] Als ik met een reboot snel in de bios duik is hij iets koeler......................
Link naar reactie
[quote:55b3f11175="twanscholten"]wat is iets, het kan niet zo zijn dat als je pc uren uit heeft gestaan en je zet em dan aan (gelijk bios) dat ie dan al boven de 40 zit, dat haal ik met een overgeclockte cpu stressed nog nie.[/quote:55b3f11175] Neee, ik bedoel als ik nu reboot en in de bios kijk scheelt het max 10 maar meestal minder.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...