Ga naar inhoud

nieuw of extra werkgeheugen


Aanbevolen berichten

Ik heb nu 512 MB werkgeheugen, met de volgende gegevens: DDR-SDRAM Module Size: 256 Max Bandwidth: PC2300 (142Mhz) Manufacturer: Apacer Technology DDR-SDRAM Module Size: 256 Max Bandwidth: PC2300 (142MHz) Manufacturer: Dane-Elec Nu wil ik graag 1024MB en ik weet niet of ik moet upgraden of geheel nieuw geheugen aan moet schaffen. Mijn moederbord heeft de volgende gegevens. Manufacterer: (niet genoemd) Model 12s4 9188i10211 Chipset SiS SiS645DX Rev. 0 Southbridge ID8 Kan iemand me hierbij helpen.
Link naar reactie
[quote:de9a30e710="Aragorn152"]Lijkt mij dat de snelheid dan wel iets omhoog gaat. En is dit te merken??? Zinloos geld uitgeven ben ik niet zo'n fan van...[/quote:de9a30e710]Dat is niet zonder mee te zeggen. Vaak is het meest gangbare geheugen het goedkoopst, en meest gangbaar is dacht ik nu 400MHz geheugen. Sneller? Misschien? Omdat je het geheugen op een lagere snelheid gebruikt, zijn de SPD waarden vermoedelijk te hoog. Die kunnen dan vaak lager worden ingesteld en dat levert wel ietsjes snelheidswinst op. Meetbare winst? Heel misschien?
Link naar reactie
PC3200 geheugen kan veel sneller dan het geheugen wat je er nu in heb zitten alleen heeft dat niet veel zin omdat je geheugen in je pc standraad een stuk langzamer draait, je kan wel proberen te overklokken maar de prestatie winst zal niet veel zijn als je al een btje ver kom. Het kan idd wel zo zijn zoals Hans zegt dat je de timings van het geheugen lager kan zetten maar ook hier zal je het prestatie verschil nauwelijks merken.
Link naar reactie
[quote="Aragorn152"]bedankt voor je antwoord! is het dan niet beter om dan twee maal 512 te kopen met 3200?quote] dat zou ik weer niet doen, je pc is niet de nieuwste meer, en een proccecor upgrade moet je ook snel doen, ik zou gewoon een zo´n reepje kopen van PC3200 en dan hopen dat je pc sneller loopt, ik heb zelf een AMD 2600+ als ik daar nu een reepje van 512 bij zet zal ik daar niet veel van merken, omdat 766mb voor deze pc gewoon voldoende is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...