Ga naar inhoud

verschil tussen een FX en een "gewone" Athlon 64


Aanbevolen berichten

De FX heeft een grotere intern geheugen dan de normale AMD 64. (wat was de juiste naam ookalweer?) de FX heeft een losse multiplier bij de FX 55 staat deze op 13 maar je kan hem ook op 14 zetten tot max 24 overigens heeft de FX een betere geheugencontroller met meer bits dan de normale. Er zit wel een prijs verschil in van meer dan 400 euro dus dat is weer het nadeel van een FX maar de FX is het makkelijkste met oc.
Link naar reactie
De FX heeft idd een grotere L2 cache, L1 weet ik niet. Verder is de clocksnelheid hoger en heeft de FX idd ook een vrij instelbare multiplier. [quote:476e87b506]overigens heeft de FX een betere geheugencontroller met meer bits dan de normale[/quote:476e87b506]Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar de FX heeft net als de andere socket 939 processoren een dual channel ddr geheugencontroller. De socket 940 variant van de FX moet registered geheugen hebben. Maar die zijn al niet meer leverbaar. Eigenlijk is de FX een Opteron, maar dan zonder de extra Hypertransport kanalen voor multie cpu opstellingen.
Link naar reactie
[quote:bc1380af9a="micky.g"]iedere insider weet dat tom niet erg objectief is[/quote:bc1380af9a] Dus een amd vs amd geval is subjectief door ome tom? Vreemde redenatie :P THG is wel aardig, je moet gewoon op meerdere sites kijken om een globaal idee te krijgen. AnandTech is ook interesant: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2249
Link naar reactie
[quote="Vandread"]Dus een amd vs amd geval is subjectief door ome tom? Vreemde redenatie :P THG is wel aardig, je moet gewoon op meerdere sites kijken om een globaal idee te krijgen. das niet vreemd, iemand waarvan bekend is dat hij niet [b:695f710a31]objectief[/b:695f710a31] is kan ik in geen enkele review meer vertrouwen. Speelt misschien bij dit topic minder een rol omdat het om twee AMD processors gaat maar het is algemeen bekend dat ie vooral pro intel en nvidia is. En bij zijn reviews en testen de waarden wat "opschoont".
Link naar reactie
[quote:f0d130f0a2="egslim"]Het is altijd belangrijk dat je niet alleen naar de site kijkt, maar ook naar de auteur van het artikel. [u:f0d130f0a2][b:f0d130f0a2]Afgezien daarvan heb ik in THG geen enkel vertrouwen, oa vanwege hun keuze aan benchmarks en de manier waarop ze de resultaten presenteren[/b:f0d130f0a2][/u:f0d130f0a2].[/quote:f0d130f0a2] Dat is precies wat ik aan wilde geven! Het is inderdaad zo dat je meerdere reviews zou moeten bekijken om tot een oordeel te komen. Ook is het zo dat niet altijd alle aspecten in een review voor iedereen even zwaar tellen als je iets aan wilt schaffen b.v. In het antwoord van Hu'uruun kan ik me helemaal niet vinden. Ik heb zelf de ervaring dat b.v. bep. vakbladen altijd professioneel en objectief met dingen omgaan. Zo heb ik een diep vertrouwen in de artikelen die ik b.v. in de duitse uitgave van C'T lees, en ook de artikelen van bep. auteurs voor C!T.
Link naar reactie
[quote:ddf49acdb1]Aspire X-Alien case , 550 watt voeding AMD Athlon 64 FX53 Gigabyte GA-K8NSNXP-939 Mushkin 2x 1GB 2048MB PC3200 level 2 Sapphire Radeon X800 XT Platinum Edition 2x Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)[/quote:ddf49acdb1] Mijn god wat een vette pc... kan ik best een beetje jaloers van worden :-D Helaas houd ik mij meer bezig met HT en audio, anders zou ik je na gaan doen haha :D
Link naar reactie
[quote:c23380b635]Aspire X-Alien case , 550 watt voeding AMD Athlon 64 FX53 Gigabyte GA-K8NSNXP-939 Mushkin 2x 1GB 2048MB PC3200 level 2 Sapphire Radeon X800 XT Platinum Edition 2x Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)[/quote:c23380b635] en mag ik eens een vraagje stellen,.... hoeveel heeft dit beestje ongeveer gekost?
Link naar reactie
[quote:a63ad6c58b="tafelpoot"]XP en FX[/quote:a63ad6c58b] Je bedoelt AMD64 en AMD64 FX neem ik aan... want een XP met een FX is een ferrari met een lada vergelijken ;)\ [quote:a63ad6c58b](maar de vergelijking gaat denk ik ook op voor XP en FX lol)[/quote:a63ad6c58b] Ignorance is bliss... Als jij nou nog eens een amd64 hebt ruil dan even met mijn XP systeem aangezien het enige verschil de prijs is ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...