Ga naar inhoud

AMD Athlon xp2700+, is na 3 uur 38°c, normaal???


Aanbevolen berichten

Ik snap het nu ff niet meer. Ik heb een pc met een AMD Athlon 2700+ en de een zeg dat tie makkelijk op 50°c kan draaien, de ander beweerd dat tie onder de 30°c moet draaien. Mijn pc staat nu 3 uur aan en is nu 38°c. Lijkt mij een mooie waarde voor een AMD pc :) Onder de 30°c haal ik nooit met al die componenten erin. Wat is nou de meest ideale temperatuurswaarde voor een AMD Athlon XP2700+ processor???
Link naar reactie
Volgens mij is dat helemaal niet verkeerd hoor! Is idd wat aan de hoge kant, maar zeker niet te hoog, mijn 2500@3200 is momenteel 36 graden, en wil stressed wel hoger. Asus probe geeft als threshold standaard 50 graden. Ligt er natuurlijk ook aan wat je in je kast heb zitten. Veel pci's bezet, hoeveel fans en welke cpu cooler. Oh ja je vraag, er is geen ideale temp voor een proc. Elke proc. is anders dus zal ook de temp anders zijn. 30/35 graden lijkt me ideaal genoeg.
Link naar reactie
die temp is idd geen probleem, ik heb een a-xp 2600+ en die haalt ook ongeveer die temp, en dan heb ik hem standaard overgeclockt naar zo'n 2100 mhz. Ik draai ook nog een 2400+ die zit makkelijk over de 50 graden, omdat ik teveel koelpasta heb aangebracht, maar ik heb geen zin om dat recht te zetten, tot nu toe loopt dat ook nog prima.
Link naar reactie
Heb nu 5 80mm casefans in mijn kast + de fans op de cpu vga etc. Totaal 9 fans totaal. Ik heb deze kast: [img:2753796ab3]http://www.chieftec.com/images/da-01wd.JPG[/img:2753796ab3] [i:2753796ab3]ik heb er nog een fan aan de zijkant zitten[/i:2753796ab3] Het lijkt wel alsof deze kast niet cooler te krijgen is. Kan aan de volume van de kast liggen natuurlijk, echt klein is tie niet. Ik zal binnenkort wel ff kijken of ik een digicam kan lenen om een foto te maken van onder de motorkap. Ben soms wel jaloers op de intel tegenhangers die onder de 30 graden zitten, maar ik heb ook vernomen dat een intel niet veel heter moet worden.
Link naar reactie
Een pc met een intel processor mogen wel wat warmer worden dan 30 graden hoor ;) zo wordt mijn p4 na een flink tijdje stressen tegen de 50 graden. Vergeet overigens niet dat de tempratuur sensors vaak ook niet kloppen dus je pc kan nog wel eens koeler zijn dan dat de sensors aangeven. Zolang je pc niet blijft hangen is er weinig aan de hand.
Link naar reactie
[quote:ce8faeaca8="bradley"][quote:ce8faeaca8="strifesmokeystrife"]laatst las ik ergens dat een amd 80-90 kon maar dat lijkt me wel erg veel.[/quote:ce8faeaca8] die dingen kunnen meer aan als jij denkt, ik las ergen 120 graden :roll:[/quote:ce8faeaca8] Een normaal moederbord schakelt je pc bij zo'n temp uit, tenzij je het misschien kan uitzetten in de bios, mar dat slaat nergens op :D
Link naar reactie
[quote:8268c8a561="evisu"][quote:8268c8a561="bradley"][quote:8268c8a561="strifesmokeystrife"]laatst las ik ergens dat een amd 80-90 kon maar dat lijkt me wel erg veel.[/quote:8268c8a561] die dingen kunnen meer aan als jij denkt, ik las ergen 120 graden :roll:[/quote:8268c8a561] Een normaal moederbord schakelt je pc bij zo'n temp uit, tenzij je het misschien kan uitzetten in de bios, mar dat slaat nergens op :D[/quote:8268c8a561] ik wil alleen zeggen, dat die jongen zich drukt maakt om niets, als de pc aan staat word hij 40º "so what" je moet je pas zorgen maken bij temps boven de 60/70º
Link naar reactie
Amd athlons kunnen heet worden. Chips kunnen zo'n 120 graden hebben, maar lang daarvoor lopen ze al niet meer stabiel. Stressed net onder de 60 graden is helemaal ok voor een athlon XP, geen probleem. Idle maakt opzich niet gek veel uit. Wordt ie te heet, crasht ie wel. Pentium 4 is gewoon heel anders en wordt over het algemeen minder heet. Tenminste, mijne blijft stressed mooi onder de 45, en als ie lang idle is zelfs 29 graden.
Link naar reactie
[quote:f585b3a96c="Comp-Freak"]Amd athlons kunnen heet worden. Chips kunnen zo'n 120 graden hebben, maar lang daarvoor lopen ze al niet meer stabiel. Stressed net onder de 60 graden is helemaal ok voor een athlon XP, geen probleem. Idle maakt opzich niet gek veel uit. Wordt ie te heet, crasht ie wel. Pentium 4 is gewoon heel anders en wordt over het algemeen minder heet. Tenminste, mijne blijft stressed mooi onder de 45, en als ie lang idle is zelfs 29 graden.[/quote:f585b3a96c] Sorry ik kan er echt niet uitkomen wat idle betekent. Weet wel wat het betekent, maar waar staan de letters voor? :oops:
Link naar reactie
[quote:194eee7d7b="Comp-Freak"]Idle is (naar ik meen) het engelse woord voor in rust of iets dergelijks :wink: In dit geval dus dat de pc gewoon een tijdje niks te doen heeft. Dus ook geen zware achtergrond toepassingen enzo.[/quote:194eee7d7b] Ja dat begreep ik, had het vaker gezien, maar ik dacht dat idle een afkorting was, maar als het kan idd ook gewoon een engels woord zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...