Ga naar inhoud

welk geheugen voor pentium 1.7?


Aanbevolen berichten

hi, ik heb een pentium 1.7 nu met 384mb geheugen en ik wil er wat bij zetten (of ouder er uit en ander der in.) er zit nu geheugen in van: 1 VM PC 133 2 AMZOR heb er verder geen gegevens van dit stond op de 2 kaarten. de een is 128mb de ander 256mb. wat voor soort geheugen moet er nu dan in? fsb is standaard 100. hij is wat overklokt. maar hij loopt nu op 112fsb, hij loopt op 1908mhz ipv 1715mhz het is dus nu eigenlijk een 1.9 pentium. effectieve kloksnelheid is nu 447 dit is dus na het klokken. ik heb de faq gelezen maar snap het nog niet helemaal. 1-----ik heb begrepen dat je geheugen ook uit maakt hoeveel je kunt overklokken, ik wil zo ver mogelijk gaan dus wat houdt dat in voor mij? 2----- hoe bereken je nou wat je nodig hebt? er zullen wel standaard kaarten zijn hier (1.7 pentium) voor maar ik wil ook graag weten hoe je het zelf uitrekend 3----- ik heb 3 sleuven voor kaarten wat raden jullie mij aan? oude geheugen ook nog gebruiken? b.v 2x512mb b.v 2x512mb +256= 1280mb (niet aan te raden? of heeft dit geen zin?) b.v 128 + 256 +512 etc etc alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:b92ef79d5d="r.marijnissen"] wat voor soort geheugen moet er nu dan in? [/quote:b92ef79d5d] Ik denk aangezien het op een fsb van 100 werkt dat het sdram is, sdram van 133mhz kan hier dus prima in. Misschien kan je even aangeven wat voor een moederbord je heb dan kan het ff opgezocht worden. [quote:b92ef79d5d] 1-----ik heb begrepen dat je geheugen ook uit maakt hoeveel je kunt overklokken, ik wil zo ver mogelijk gaan dus wat houdt dat in voor mij? [/quote:b92ef79d5d] je fsb staat standaard op 100 mhz zoals je zelf aangeef en je ram geheugen is hoogst waarschijnlijk 133mhz, je zou dus de fsb btje bij btje kunnen ophogen tot 133 en waarschijnlijk nog wel verder. Dit is een kwestie van uitproberen. [quote:b92ef79d5d] 3----- ik heb 3 sleuven voor kaarten wat raden jullie mij aan? oude geheugen ook nog gebruiken? [/quote:b92ef79d5d] Ik denk dat als je er 512 bij zet dat je dan wel op een mooie hoeveel heid geheugen uitkom, meer geheugen heeft waarschijnlijk ook niet veel zin. Je kan ook 2 x 512 kopen en het oude geheugen weg doen maar ik denk niet dat dit veel zin heeft, ook voor het overklokken maakt het denk ik niet uit omdat je niet echt verder kom dan 133 maar dat kan je natuurlijk ff uitproberen voordat je nieuw geheugen koop. EDIT: weet niet zeker of het sdram is maar ik denk het wel rdram loopt tog op veel hogere snelheden?
Link naar reactie
[quote:c3fddbf4b4="tafelpoot"]klein detail... ik dacht dat een 32 bit processor niet boven de 1024Mb kan adresseren dus is meer dan 2 keer 512Mb te veel... kwestie van niet nodeloos 512Mb aan geheugen te veel te kopen (das het voordeel van 64bit, dat kan veel meer aan)[/quote:c3fddbf4b4]Een 32 bit processor kan idd 4 GB aan geheugen adresseren. Alleen als je windows gebruikt ligt de limiet op 2 GB omdat er anders problemen ontstaan met het virtuele geheugen dat 2x zo groot is als het ram ofzoiets. [Edit] Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ram het moederbord aan kan. Een pentium 1 is 32 bit, toch konden de meeste socket 7 mobo's niet meer aan dan 384 MB ram. [/Edit] Een 64 bit processor adresseert met 40 bits geheugen. 2 tot de 40e macht is gelijk aan 1 TeraByte, dus kan je maximaal 1024 GB kwijt.
Link naar reactie
moederbord gegevens: Moederbordeigenschappen Moederbord ID 08/07/2001--I845--<P4B> Moederbordnaam Asus P4B Front Side Bus Eigenschappen Bus Type Intel NetBurst Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 112 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 447 Mhz Bandbreedte 3576 MB/s Moederbord Technische Informatie CPU Sockels/Slots 1 Expansie Slots 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR RAM Slots 3 DIMM Groottefactor(Form Factor) ATX Moederbordafmeting 220 mm x 300 mm Moederbord Chipset i845 Extra functies JumperFree Moederbordfabrikant Firmanaam ASUSTeK Computer Inc. Productinformatie http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm BIOS Download http://www.asus.com/support/download/download.aspx
Link naar reactie
Ik heb ff gekeken op de site van asus maar P4B moederborden zijn allemaal moederborden met DDR geheugen. Maar er is ook DDR geheugen van 100 mhz dit is DDR200 (PC1600). Je heb zelf iig 1 reepje er in zitten wat 133 mhz is (DDR266 PC2100). Dus om uit te breiden kan je 512 er bij zetten. Dit kan dan gewoon PC3200 zijn want dat gaat dan op lagere snelheden lopen en PC2100 is volgens mij ook moeilijk te verkrijgen. Wat geeft aida 32 aan bij het geheugen?
Link naar reactie
SDRAM: [img:de9ad97e25]http://www.oamao.com/Matos/ordi/guide/SDRAM.jpg[/img:de9ad97e25] DDR RAM: [img:de9ad97e25]http://images10.newegg.com/productimage/20-150-593-01.JPG[/img:de9ad97e25] RAMBUS [img:de9ad97e25]http://www.compshopltd.com/memory/rambus-sansung1.jpg[/img:de9ad97e25] Zoals je kunt zien verschilt de aansluiting!, ze passen dus niet in het slot als je verkeerd geheugen hebt gekocht
Link naar reactie
[quote:30332ef8f6="R-bin"]Precies je kan dan ff het beste in je kast kijken om te zien wat het nu is, PC2700 kan natuurlijk ook prima ipv PC3200.[/quote:30332ef8f6] je kunt gewoon het best geheugen op dezelfde snelheid kopen hoor. 2 verschillende snelheden wil nog wel es voor problemen zorgen, ook al past de snelste module zich altijd aan de langzaamste aan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...