Ga naar inhoud

Frontside usb aansluiten?


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe kast waar ook een fronside usb aan zit met de nodige kabeltjes.. alleen nu heb ik ze al verkeerd aangesloten, en mn muis opgeblazen. Daarover later meer ;) maar iig.. het zit dus zo.. de usb aansluiting op mn moederbord ziet er zo uit: [b:f1a1e523de][code:1:f1a1e523de] . . . . . . . . . [/code:1:f1a1e523de][/b:f1a1e523de] De stekkertjes die eraan vast zitten is een zo'n socket met 5 vrouwlijke stekkers, en er hangen buiten dat stekkertje ook nog 4 losse vrouwlijke stekkertje met dezelfde kleuren, dus op die manier had ik ze er ook allemaal ingestopt. Het werkt alleen niet. Toen had ik mn muis erop aangesloten om snel even te testen. Vanaf toen is mn muis dood. Hij doet het dus niet en maakt enorme kortsluiting ofzo, want ik krijg mn muis niet meer aan de gang. Wie weet wat er aan de hand is met mn muis? Kan ik em stiekem ruilen? (gloednieuw) en hoe zit het met die usb :P
Link naar reactie
Dat vaste steentje aan de kabel past in 1 keer op je moederbord, dat is makkelijker. Past het niet, dan kan je de losse stekkertjes gebruiken, alleen dan moet je dus wel op de volgorde letten. Je muis is waarschijnlijk opgeblazen. Ik hoop voor je dat de usb poorten nog wel werken. Je kan de muis ruilen, zal waarschijnlijk wel gaan. Ligt er aan hoe je geweten er tegenaan kijkt :wink:
Link naar reactie
Op die stekertjes staat iets van U of V of +V, Data-, Data+ en GND. En dan ook nog met een cijfertjes erbij 1 of 2. De eentjes bij elkaar en de 2-tjes bij elkaar. Nagenoeg altijd moet de connectorretjes in deze volgorde. Vaak is er nog een extra draad. Dat is een speciale. Veel moederborden melden dat die voor OC nog wat is. Die draad die overblijft is vaak een GND draad. SOms is die nodig, soms ook niet. DIe hoort in ieder geval niet in OC. Het advies om kant en klaar te kopen en dat het dan goed is, is tricky. Soms zit de vrije pen net op een andere plek. Soms zit de ene USB aansluiting omgekeerd t.o.v. de de andere. Let wel soms! Kijk altijd in de handleiding! Meldt op dit forum wat je gebruikt, dus merk type moederbord en de naamgeving op de pennetjes. Eén troost, wat je ook hebt, vaak is in en ander altijd passend te krijgen. Het ergste wat je kan overkomen is de +V aansluiten op GND en omgekeerd. DIt levert echte risico's op voor je moederbord. De rest kan wel wat hebben maar ja, het blijft op eigen risico. En ja, bij defect, dat omruilen kun je altijd doen. Maar er blind in doen, dat werkt dus alleen bij toeval.
Link naar reactie
eindelijk heb ik het kabeltje van mn camera weer gevonden.. dit is het kabeltje: [img:f18efbffcb]http://img100.exs.cx/img100/1240/img6616resize9xt.jpg[/img:f18efbffcb] dit is mn usbsocket op mijn mobo (Asus A8V Deluxe): [img:f18efbffcb]http://img100.exs.cx/img100/219/img6619resize3ig.jpg[/img:f18efbffcb] De kabel die er naast in zit, is van zo'n usb-bay 2.0, die ik bij mn mobo kreeg. die doet het wel helemaal naar behoren.. (dubbele usb)
Link naar reactie
Het kabel is niet geheel standaard. Rood zit 1 plaatsje opgeschoven. Dus een kijkje in de handleiding van de Asus A8V Deluxe lijkt me een logische stap. Hierin staat volgens mij ook het antwoord. Vermoedelijk heb je mazzel. Rood aan de GND aansluiten kan defecten opleveren. De rest misschien ook, maar kans is wat kleiner. Jouw verloop maakt dat een beetje lastig. Zo van links naar rechts: rood, wit, groen, zwart, blanco. Slechts een rij aansluiten! Of zit er toevallig 2 USB connectors aan die kabel? Volgens mij niet. Dit had je toch ook zelf in de handleiding kunnen vinden, bladzijde 48 ... :roll:
Link naar reactie
heb precies op de zelfde manier gedaan.. wil nog steeds niet.. btw op die foto van een kabeltje staat maar een kant ,de andere kant ziet er het zelfde uit alleen heeft deze niet die loshangende connectors... (Waar dienen die nou voor!?) EDIT: [img:30e63df077]http://img109.exs.cx/img109/999/img6621resize5mp.jpg[/img:30e63df077] rood= vee1 wit= data1- groen= data1+ zwart=ground usb instructies van mijn mobo in pdf op blz 50: http://www.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/e1642_a8v_deluxe.pdf (3~4 mb)
Link naar reactie
[quote:cbcfc89fc9="wally"]heb precies op de zelfde manier gedaan.. wil nog steeds niet.. [/quote:cbcfc89fc9]Je hebt op dit moment de GND aangesloten op de +5V (hardstikke fout!). Ik kan het niet goed zien, maar ik zie een dubbele rij aangesloten stekers. Je hebt alleen de ene connector latern zien. Volgende keer de handleiding echt eerst lezen! Volgorde van links naar rechts (volgens foto) is exact rood, wit, groen, zwart, blanco. ZOals gezegd is die dubbele set connectors (op je foto) er alleen maar voor om het kabeltje multi-functioneel te maken. Het zou een toevalstreffer zijn dat die 5 polige connector op een computer zou werken. En in die uitvoering, zou ik ook zo geen enkele computer weten die dat zo heeft. ALternatief is het gebruik van die losse connectors. Vee=rood, data-=wit, data+=groen, zwart=GND oid. Zo moeilijk is het toch niet? Omdat je GND en Vee aansluitingen aan het verwisselen bent geweest, kan het zijn dat je je moederbord een beetje gesloopt hebt. Het ligt een beetje aan de opbouw van die connector. Sommige GND draden zijn alleen verbonden met de connector, sommige met het metalen stripje dat je vastschroeft aan de kast (fataal) of een combinatie van deze twee (ook fataal). Na gebruik van zo'n USB aansluiting kan de boel ook gesloopt zijn. Nou ja, gewoon even de multimeter erbij pakken en je weet waar je aan toe bent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...