Ga naar inhoud

Socket 754 met Nforce 4


Aanbevolen berichten

eejz, Wat ik mijn een beetje aan erg is aan het volgende. Het is gewoon duidelijk dat alle nForce4 moederborden worden voorzien voor een Socket 939. Zijn er geluiden dat er een nforce 4 borden komen voor socket 754 AMD Cpu's. Of is de markt zo, dat je verplicht bent een socket 939 CPU aan te schaffen voor een nForce4 bord. Mijn vraag is en ik had ergens wel over gelezen, komt er binnekort een Socket 754 bord uit met de N-force4 chipset. Eigenlijk heb ik er niks aan omdat ik net een XFX G-force 6800 GT AGP heb gekocht. Denk dat al bij al die NForce4 borden de AGP is verwijderd en volop PCI-E aanwezig is. Greez Russia_online Land van Rus
Link naar reactie
De nForce4 heeft niet langer AGP ingebouwd, dus nForce4 borden daarmee hoef je niet te verwachten. Zonder PCIe is nForce 4 toch niet veel meer dan een nForce3. Verder is het een kwestie van vraag en aanbod: S754 wordt steeds meer gericht op budgetsystemen, met als gevolg dat nieuwe high-end chipsets logischerwijs eerst uitgebracht worden als S939. Maar naarmate PCIe ook een vereiste wordt in de budgetmarkt zul je ook S754 borden ermee gaan zien. Volgens mij werkte Epox al aan een dergelijk bord, maar weet het niet zeker.
Link naar reactie
Hoezo jammer van je X800XT? tegen de tijd dat jij een ander moederbord nodig hebt met PCI-Express koop je een veel snellere ATI R520 of nVidia NV50 of zo terug. zie het probleem niet zo dat AGP snel word afgeschaft, goede zaak juist! PCI-Express bied erg veel nieuwe mogelijkheden welke met AGP niet kan. Denk aan SLI en de Gigabyte 3D1 e.d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...