Ga naar inhoud

ongevraagd wachtwoord in mijn mobo


Aanbevolen berichten

Gisteren kwam ik er bij toeval achter dat mijn moederbord plotseling is "beveiligd" met een wachtwoord. Een paar maanden terug was dat nog niet het geval. Mijn huisgenoten en ikzelf hebben nimmer een ww ingesteld, is voor een huiskamercomputer ook niet nodig. Iemand een idee hoe dit zomaar kan gebeuren? Asus A7v600 Is er trouwens een manier om er achter te komen wat dat wachtwoord zou kunnen zijn? Dit zou het mistery kunnen oplossen. Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:5e1348a612="jayday"]Clear CMOS doen, met het CMOS jumpertje of de batterij op zn kop erin.. :wink:[/quote:5e1348a612]ja als je kortsluiting wilt wel, gewoon de batterij er voor een kwartier uit halen , en als het kan een jumper opzoeken en overzetten die daarvoor geschikt is, en die er dus voor zorgt dat het overgebleven stroom in het mobo versnelt wordt verbruikt (door een korter circuit oid). Dan is ie ge-reset en de dus ook het pw..
Link naar reactie
[quote:efd095d29e="wally"][quote:efd095d29e="jayday"]Clear CMOS doen, met het CMOS jumpertje of de batterij op zn kop erin.. :wink:[/quote:efd095d29e]ja als je kortsluiting wilt wel[/quote:efd095d29e]Hier ben ik het niet mee eens, heb ik al enkele keren uit de doeken gedaan, maar heb ik nu ff geen zin in. Als je het wilt lezen moet je maar ff zoeken. Ontopic: Waar heb je dat wachtwoord? In de bios? Of gewoon in windows?
Link naar reactie
Niks batterij eruit halen. Heb zelf een A7V600. Je moet een BIOS Discharge doen (clear cmos) met een jumpertje (RTFM-dan zie je welke het is) Vooral vooraf de stekker uit stopcontact halen. Zet jumpertje terug en sluit stroom aan, boot, DEL voor je BIOS en dan de instellingen weer goed zetten. Om te voorkomen dat je weer een supervisor wachtwoord krijgt, moet je die in het BIOS op DISABLED zetten. Ik heb Aangenomen dat het de supervisor password is. En daarna werkt alles weer. Heb ik zelf pas gehad. Als het een user password is dan ga ik passen met helpen. Dan moet je maar naar je leverancier toe of zo of terug op de vrachtwagen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...