Ga naar inhoud

cpu temp


Aanbevolen berichten

ik weet dat er meer topics over de cpu temp zijn, maar ik weer niet of het per pc erg veel scheelt welke temperatuur de precoesor aankan. ik heb de temperatuur gematen met speedfan. deze blijft voor de cpu hangen op 50 graden(speedfan geeft bij 50 graden een vlammetje, maarw eet niet of dit standaard is) dit is de temp die bereikt wordt bij lange berekening. is dit een hoge temperatuur? het is een AMD duron 1.3 Ghz mobo weet ik niet(iemand tip hoe je dit makelijk kan achterhalen? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:4a8815b624="klokkie1984"] mobo weet ik niet(iemand tip hoe je dit makelijk kan achterhalen? alvast bedankt[/quote:4a8815b624] download everest, kun je vinden in de FAQ geloof ik, voor de rest jah het zijn redelijk hoge temps, hoeveel casefans heb je?, ik raad je aan de pc een keertje open te maken, het stof eruit te halen, er 1 of 2 fans bij te zetten en de temp zal snel 10 graden zakken :wink:
Link naar reactie
bedankt, dat ga ik doen. ik heb net ook paar flink grote bestanden gekopieerd, van ene harddisk naar de andere( ik kan de temperatuur maar van 1 hd meten) maar die komt na een aantal minuten bestanden kopieren ook op de 50 graden uit. is dit hoog? laatst viel mn pc namelijk uti toen ik een rar file(4.5 GB) wou repareren met par 2 file. hij viel opeens uit. kan dit ook aan de hitte liggen? bedankt harddisk zit mometeel op 52 graden :(
Link naar reactie
[quote:de6ade3419="klokkie1984"]de kast stond open, toen hij net uitviel. ik heb nu grote tefelventilator voor de kast staan, en nu gaat het wel goed. en stof valt wel mee, tijdje geleden heb ik alle stof nog weggehaald[/quote:de6ade3419] wat is de temp als je die ventilator op hoogste toeren laat lopen? zet er nog maar 1tje achter als je wiltt, om de lucht eruit te halen. ook raad ik je aan om zoiets te kopen, als je harde schijf echt op 50 graden staat is het echt niet goed hoor [img:de6ade3419]http://i24.ebayimg.com/03/i/00/93/df/57_1.JPG[/img:de6ade3419]. dit kost 10 eur ofzo,
Link naar reactie
[quote:71825fcf25="klokkie1984"]ik was dus een aantal bestanden aan het kopieren, temperatuur steeg natuurlijk, maar hij was nog oud dus temp is niet boven de 40 graden oid uitgekomen, en hij viel weer uit.[/quote:71825fcf25] Raar die tempraturen zijn nog niet echt wat je noemt te hoog ofzo, zeker met de kast open moeten de tempraturen niet een probleem opleveren. Hoe zit het met de voltagelijnen? Misschien zakken die wel te veel als je zoiets aan het doen ben.
Link naar reactie
ik was netw eer bezig dat bestand van 4.5 gb om te zetten, temperaturen kwamen niet boven de 35 graden oid uit(kasten open en ventilator erop) maar toch kapte de pc er mee. ik kreeg heel even een blauw schem met een hoop tekst te zien. maar dat was 1 seconde, dus daar kon ik ook niks vanaf lezen. dus aan te temperatuur ligt het niet. :cry: ik zal naar voltage gaan kijken. hoe erg mogen die schommelen?
Link naar reactie
Ik heb nu ook en amd duron 1300. En ik heb als cpu cooler een artic cooling super silent pro en 1 casefan voorin, en 1 achterin. de temps van m'n harde schijf zitten rond de 28 graden, van m'n cpu 43(na games spelen iets van 45) en de kast is 22 graden. Als ik m'n casefans uitzet, dan is de cpu rond de 54 graden en de kast 30!! oftwel: casefans zijn bijna noodzakelijk! :wink: ^mij is verteld dat de voltages max. 10% mogen afwijken.
Link naar reactie
12,8 volt is redelijk hoog, maar erg is het niet. Ga eens naar conf.scherm > systeem > tab geavanceerd > knop instellingen van "Opstart- en herstelinstellingen" Zet hier het vinkje uit voor "de computer automatisch opnieuw opstarten" Nu blijft het blauwe scherm staan en kan je de foutcode zien. Test ook je werkgeheugen eens met memtest. [url]http://www.memtest86.com/[/url] Je download het programma, voert het uit (dan maakt hij een diskette), start op van deze diskette en laat hem een uur of 5 testen. Kijk dan of er geen errors komen te staan in het lijstje.
Link naar reactie
[quote:c25f12509e="klokkie1984"]ok bedankt, ik ga straks nog een casefan erbij stoppen. ik zit nu naar voltages te kijken, maar op moment zijn het nog bijna exacte horizontale lijnen. alleen die lijn van 12 volt, staat hele tijd rond de 12.8 volt[/quote:c25f12509e] umm wat voor voeding heb je? en geef die andere lijnen ook eens, Vcore etc...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...