Ga naar inhoud

nieuwe pc


Aanbevolen berichten

mijn vriend wil misschien een nieuwe pc en in mag hem helpen met uitzoeken. Ik dacht aan het volgende: Iiyama E435S-W 17 inch, Wit Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical Ahead Nero Burning Rom 6.0 EN, OEM Symantec Norton AntiVirus 2005 Retail Microsoft Windows XP Home Edition OEM. NEC ND-3520A 16 x, 4 x, 16 x, Wit, OEM Lite-On SOHD-167T-02C 16x, 48x, Wit, Retail Sony 3,5" diskettestation Wit XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB MSI K8N Neo2 Platinum 54G Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150 Corsair TWINX1024-3200C2PT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), Platinum AMD Athlon 64 Winchester 3200+, Socket 939, Boxed Chieftec DX-01-WD 360 Watt, Wit Hij wil er op gaan gamen en ook voor kantoor toepassingen gaan gebruiken. En hij wil voorbereid zijn op de toekomst. Nu heb ik de vraag is de voeding sterk genoeg en wat is slimmer om te kiezen agp of pci express als ik een moederbord met pci express neem welke is dan slim? is de Asus A8N-SLI een goede?
Link naar reactie
Een mooi systeem! De voeding inderdaad iets te slap. Ik zou zelf iets van een tagan 420 watt nemen. Al wil je echt goed op de toekomst voorbereid zijn, dan zou je idd aan pci-express en SLI kunnen beginnen. Alhoewel de agp videokaarten er morgen nog niet gelijk uit zijn hoor :P Asus maakt goede moederborden, en de A8N-SLI is naar mijn idee een van de goedkoopste moederborden op dit met moment die SLI ondersteunt.
Link naar reactie
ja Asus a8n sli deluxe is zeker een heel fijn mobo, met heel fijne extra's!! :D (heb hem namelijk zelf ook) En ook gewoon super stabiel :wink: En voor de voedin: ik heb een 350 Watt Aopen voeding( die overigens minder is dan chieftec) en die draait het zaakje heerlijk stabiel 8) , en houdt zijn lijnen keurig recht.... :wink: voor de rest keurig systeem zou ik zeggen!! :D . ( ik heb alleen zo-goed als het zelfde systeem :wink: ) dus als je vragen heb over mobo, TFT, toetsenbord+muis, software. vraag het!
Link naar reactie
Hm ik denk dat de voeding wel voldoende is + dat je er ook nog wel mee kan overklokken. Heb hier dezelfde voeding en daarmee kan ik een aardig eindje overklokken plus dat m'n systeem denk ik ongeveer evenveel stroom trekt (p4 verbruikt meer denk ik, 9800 minder) Ik denk dat je beter pci express kan nemen, dan kan je in de toekomst nog upgraden of in het geval van een sli moederbord een zelfde videokaart er bij doen.
Link naar reactie
Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom sommige mensen iedereen een Tagan voeding aanraden. Het is weliswaar een goed merk, maar tenzij je serieus wilt overklokken en/of extreem zware hardware gaat gebruiken (een 8 schijven RAID array bijvoorbeeld) is een dergelijke voeding gewoon overkill. Maw, geldverspilling. Een 360W Chieftec is echt geen slechte voeding hoor.
Link naar reactie
[quote:84d6070316="egslim"] maar tenzij je serieus wilt overklokken ... is een dergelijke voeding gewoon overkill. [/quote:84d6070316] Als je niet serieus wilt overklokken neem je ook geen Winchester, Neo2 en TWINX ... :wink: Maar ik denk trouwens dat ie het wel aardig trekt, die standaard 360W voeding van Chieftec. Een Winchester verbruikt nauwelijks meer stroom dan een Barton en die 6600GT is ook niet zo'n stroomvreter als bijv. de 6800GT. Maar het is beter zeker te zijn van genoeg power, nu en na toekomstige upgrades. Dus case zonder voeding en een krachtige merkvoeding erin.
Link naar reactie
[quote:fc51245342]Als je niet serieus wilt overklokken neem je ook geen Winchester, Neo2 en TWINX ... [/quote:fc51245342] Een Winchester presteert iets beter op dezelfde kloksnelheid en produceert minder warmte dan een Newcastle - beter geschikt voor stille pc's dus. De CPU is gewoon in alle opzichten beter. Overigens verbruiken de Winchesters minder dan 67W maximaal, Barton 3200+ zat volgens mij al rond de 80W. Dat moederbord en het geheugen zijn ook goed voor andere dingen dan overklokken. Voor dat laatste zou je bovendien geen boxed koeler gebruiken.
Link naar reactie
[quote:b04d3c6f32]Dan zou ik als ik jou was Norton eruit gooien en kiezen voor MC Affee of een licentie van NOD32. Daarmee ben je een stuk beter uit. Bij Norton verbaas ik me nergens meer over..[/quote:b04d3c6f32] Dat is een persoonlijke kwestie, de 1 vind mcafee troep en de andere norton en de andere vind trend micro troep enzz..
Link naar reactie
[quote:6044f63912="egslim"]Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom sommige mensen iedereen een Tagan voeding aanraden. Het is weliswaar een goed merk, maar tenzij je serieus wilt overklokken en/of extreem zware hardware gaat gebruiken (een 8 schijven RAID array bijvoorbeeld) is een dergelijke voeding gewoon overkill. Maw, geldverspilling. Een 360W Chieftec is echt geen slechte voeding hoor.[/quote:6044f63912]Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik zelf beveel ook iedereen een Tagan voeding aan omdat deze voeding zeer stabiel is en prima geschikt voor overklokken. Maar ook omdat het een mooie zwarte voeding is met muisstille ventilators mooi afgewerkte kabels enz. En zoveel duurder zal die 420watt tagan niet zijn dan die 360 watt chieftec.
Link naar reactie
[quote:d77e192938="HardTrance"] En zoveel duurder zal die 420watt tagan niet zijn dan die 360 watt chieftec.[/quote:d77e192938] Die Tagan (74 euro) is zelfs goedkoper dan die Chieftec (81 euro). Die Chieftec heeft alleen wèl een kast eromheen ... :P : http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=1897 http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=1721
Link naar reactie
[quote:1bfa8c806f="HardTrance"] En zoveel duurder zal die 420watt tagan niet zijn dan die 360 watt chieftec.[/quote:1bfa8c806f] Tagan 420: http://www.tweakers.net/pricewatch/95798 chieftec: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?DB=Pricewatch&Cat2=&Query=chieftec+dx-01 Bij de tagan kun je toch nog wel minimaal 50 euro voor de kast + fans erbij optellen, en dit bij elkaar maakt de chieftec een goede koop als er niet hard overgeklokt wordt. edit: ik deed zoals gewoonlijk veel te veel dingen tegelijk en drukte een beetje laat op t submit knopje...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...