Ga naar inhoud

[Nieuwe voeding] Zijn deze waardes normaal?


Aanbevolen berichten

Ik heb net eens mijn spanningswaardes bekeken met Everest HE. Mij lijken ze erg laag, maar aangezien ik er niet al teveel kijk op heb, wil ik dat graag van jullie horen. Het gaat om het volgende systeem: P3 733Mhz 512 + 256mb Kingston A merk moederbord 20GB Samsung schijf 60GB Maxtor schijf CD brander. [b:e14a2051f6]Thermaltake Silent PurePower 480W ActivePFC [/b:e14a2051f6] Deze waardes zijn onder gewone omstandigheden. (pc staat half uurtje aan zonder enige inspanning) CPU Core 1.61 +2.5 V ---------- 2.37 V +3.3 V ---------- 3.20 V +5 V ------------ 4.88 V +12 V ---------- 11.63 V De voeding heb ik gekocht voor mijn aankomende AMD 64 systeem, aangezien ik die (nog) niet heb, heb ik hem even getest. Wie kan er wat van zeggen. Mij lijken de waardes erg laag...
Link naar reactie
Ik denk niet dat het aan everest ligt. Zijn gewoon de sensoren op je moederbord. Die zijn nu eenmaal slecht. Heb ik ook last van, echt triest hier, met een antec 48o watt voeding, nog een 5 volt van 4,11. Dacht het ook jah :roll: Met de multimeter kom ik wel exact op 5 volt uit. Dus de lijn is gewoon goed.
Link naar reactie
[quote:cd153a58a8="bradley"]de waardes zijn aan de lage kant maar toch niet zo heel erg? er mag toch 10% afwijking zijn?[/quote:cd153a58a8]Ga nu aub niet uit van doe onboard sensors, die zijn gewoon slecht. Dat wil dus ook zeggen dat je geen uitspraken kan doen over de voltages. Vergelijk het eerst eens met een multimeter, of ga er gewoon van uit dat ze goed zijn.
Link naar reactie
[quote:4fb40daa86="bradley"]de waardes zijn aan de lage kant maar toch niet zo heel erg? er mag toch 10% afwijking zijn?[/quote:4fb40daa86] Zo'n voeding zo ver omlaag getrokken door zo'n systeem mag niet ;) Echter is het hoogst onwaarschijnlijk dat de weergegeven outputs werkelijk de door de voeding gegeven outputs zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...