Ga naar inhoud

Geheugen kapot en misschien wel meer....


Aanbevolen berichten

Beste forum bewoners, Na het tweaken van de memorytimings ben ik tegen een vrij vervelend probleem aangelopen. Na het opstarten met de nieuwe settings gebeurde er vervolgens niets. Ik kreeg alleen een zwart scherm. Zelfs ventilatoren gingen niet aan dus in eerste instantie dacht ik dat de voeding was overleden. De voeding was dus niet het euvel aangezien deze wel in de andere pc werkte. Videokaart, Club3d 9600XT, heeft wel een geroosterde core. Nooit aan gedacht dat het geheugen naar de eeuwige binaire jachtvelden was gestuurd. Dus ik vrolijk de bankje in de andere pc doen zodat deze voorlopig 1024 mb aan intern geheugen zou hebben. Je raad het al, pc aan, en vervolgens ook niets. Wat is nu mijn vraag? Zou het mogelijk kunnen zijn dat er meer beschadigd is dan alleen het interne geheugen, bijv bios. Ik wil dus voor beide pc's het geheugen gaan vervangen maar ik wil even zeker weten dat er geen andere schade is aangericht voordat ik in beide pc's 1gb aan geheugen ga proppen. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. update: op beide pc's uiteraard CMOS cleared gedaan.
Link naar reactie
De VPU-core was al niet meer zo best en denk dat ie nu op een of andere manier een zetje heeft gehad om toch het hoekje om te gaan.... Die kaart vind ik nog niets eens het ergste, maar baal er wel van dat nu beide pc's naar de k@#$te zijn. Ik heb inderdaad op beide pc's een CMOS clear uitgevoerd. Dit mocht helaas niet baten.
Link naar reactie
Na het testen van de voeding in pc2 deed de voeding het ineens wel weer in pc1. Beide pc's hebben een Athlon 2600+, zit nu op mijn werk en weet ff niet zo snel uit mijn hoofd welk MoederBorden erin zitten. Beide PC's hebben PC3200 geheugen. Ik ga zometeen ff nieuw geheugen halen. Jullie horen straks wel (of niet, dan wordt het morgen) of het heeft gewerkt.
Link naar reactie
Ok, nieuwe geheugen erin mocht ook niet baten. Terug naar de winkel, geheugenmodules waren allemaal intact en werden op testplank goed geteld. Laat ze nog wel uitgebreid testen aangezien de kans op fouten toch erg groot wordt. Waarschijnlijk toch op een of andere manier het moederbord en processor kapot. Maar is het echt mogelijk om je proc. en/of mobo te mollen door iets te lage geheugen timings? Of zal ik toch meer moeten denken aan toch een brakke voeding die kortsluiting veroorzaakt..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...