Ga naar inhoud

externe voeding


Aanbevolen berichten

[quote:3ab9fb7d7f]Zolang de IDE kabel gewoon naar het moederbord gaat lijkt mij dit geen probleem. Voeding zorgt alleen voor stroom dus moet lukken, maar ik zou het gewoon proberen . Of nog even wachten, zal vast wel iemand zijn die het helemaal zeker weet.[/quote:3ab9fb7d7f] Bedankt voor de reactie. De SCSI kabel gaat naar de SCSI controller. Ik denk dat stroom voor de drives uit een andere voeding halen geen probleem is maar ik zou graag meer zekerheid hebben voor ik het probeer. Groeten Ineco.
Link naar reactie
[quote:992952fa1b]Wat zou er mis kunnen gaan? Probeer het en deel het hier, kunnen mensen nog wat van leren. Het is dat ik nu geen tijd heb anders had ik het wel geprobeert.[/quote:992952fa1b] Wat er eventueel zoal mis zou kunnen gaan weet ik niet maar er is wel meer wat ik niet weet. Ik denk dat het geen probleem is maar zou dat graag bevestigd zien door iemand die het weet. Waarschijnlijk zal ik het morgen proberen en ik zal het resultaat hier vermelden. Bedankt voor de reactie.
Link naar reactie
Ik vermoed dat proberen geen kwaad kan. Hooguit mislukt de toegang tot die HD, en gaat er niets om zeep. Een onzekere factor zou kunnen zijn, dat de datalijnen naar die HD een gemeenschappelijk nul-potentiaal hebben met de voeding, maar zeker weet ik dat niet. Het is één van de punten om eventueel rekening mee te houden, omdat het onvoorspelbaar is wat het gevolg kan zijn als deze potentialen los van elkaar komen te liggen. Mocht dat inderdaad problemen geven, dan zou je kunnen proberen om de nul-lijn van die externe voeding te verbinden met die van de interne voeding. Volgens mij zou het dan zeker moeten lukken. Is een soortgelijke vraag niet eens eerder gesteld? Overigens lijkt het verbruik van een HD me heel gering, en zal dus de besparing op de belasting van de interne voeding ook gering zijn. Persoonlijk zou ik die extra kast op of onder m'n bureau maar lastig vinden. Maar op zich vind ik het wel een interessante vraag. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:ed5e56605b]Ik vermoed dat proberen geen kwaad kan. Hooguit mislukt de toegang tot die HD, en gaat er niets om zeep. Een onzekere factor zou kunnen zijn, dat de datalijnen naar die HD een gemeenschappelijk nul-potentiaal hebben met de voeding, maar zeker weet ik dat niet. Het is één van de punten om eventueel rekening mee te houden, omdat het onvoorspelbaar is wat het gevolg kan zijn als deze potentialen los van elkaar komen te liggen. Mocht dat inderdaad problemen geven, dan zou je kunnen proberen om de nul-lijn van die externe voeding te verbinden met die van de interne voeding. Volgens mij zou het dan zeker moeten lukken. Is een soortgelijke vraag niet eens eerder gesteld? Overigens lijkt het verbruik van een HD me heel gering, en zal dus de geringere belasting van de interne voeding ook gering zijn. Persoonlijk zou ik die extra kast op of onder m'n bureau maar lastig vinden. Maar op zich vind ik het wel een interessante vraag. [/quote:ed5e56605b] Bedankt voor de overwegingen. Het verbruik van zo'n HDD is inderdaad niet groot; 5V 330mA en 12V 200 mA; maar ik heb er twee en zou ook nog andere apparatuur aan de SCSI bus willen hangen. De computer voorziet al vier IDE devices van stroom. Als daar vijf SCSI drives bijkomen wordt het misschien toch teveel. Groeten Ineco.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...