Ga naar inhoud

MSI K7T PRO 2A boot en condensator (denk ik) probleem


Aanbevolen berichten

probleempje met mijn moederbord....: [url=http://wilma.vub.ac.be/~hdebondt/computer] fotootjes[/url] ik denk dat de fotootjes wel voor zich spreken... bijkomend probleem: Als ik mijnPC af zet en daarna terug wil opzetten moet ik eerst de stekker uittrekken, bios resetten, stekker terug insteken. dit moet ik ALTIJD doen... ik verander dan niets in mijn bios (zelfs mijn klok niet). maar de volgende keer dat ik mijn PC wil opstarten moet ik hetzelfde procede volgen.... wat is jullie aanraden?
Link naar reactie
[quote:260adc8e7b="joekoe"]uhmm sorry .. maar even een offtopic vraagje :oops: wat voor bordje is dit? het lijkt verdraaid veel op de mijne hoop niet dat ik straks met hetzelfde probleem zit :([/quote:260adc8e7b] Staat in de titel: MSI K7T Pro (2A) Ik denk dat je terug moet gaan naar de winkel (als er nog garantie opzit) Zo niet: 1: Soldeer er nieuwe op, is een erg precies werkje en doe je niet zo ff. Dus als je het doet neem de tijd.. 2: Een nieuw bord halen, er zit dan helaas niet echt een andere optie op.. :roll:
Link naar reactie
Het gaat (jaja, dat kan ik zien) om chhsi condensatoren. Waarschijnlijk van 1000uF @ 6,3 volt, 1000uF @ 10 volt en 1500uF @ 10 volt. Zelf heb ik hier ook een bord staan waar ik nieuwe condensatoren op heb gemaakt, alleen kan ik nog geen vervanger vinden voor die 1500uF. Die zijn erg moeilijk te vinden, helemaal voor 10 volt of meer. Wat wel kan is 2 van 3000uF parallel schakelen. Dat werkt het zelfde als 1500uF. Maar het vervangen van de condensatoren is niet echt een feest. Ps. mocht iemand dus nog van die condensatoren hebben voor mij... Pb-tje is genoeg 8)
Link naar reactie
[quote:38a11c38fc="koene"]contact opnemen met de winkel waar je dat bordje hebt gekocht(service msi is zeer onvriendelijk, is mijn eigen ervaring) want dit is een heel bekend msi probleem, grootste kans dat het zelfs buiten je garantie valt.[/quote:38a11c38fc] Als het goed is valt dit gewoon binnen de garantie ook al valt het buiten de bv 2 jaar die ze erop geven. Je mag namelijk verwachten dat dat mobotje het wel wat langer volhoud. Dus je zou een nieuwe moeten krijgen.
Link naar reactie
[quote:d2e49c5ba3="Allardje"]nieuw mobo. Dit had mijn vader ook: kapotte condensators, dus met bolle kopjes, en bij hem rebootte de computer steeds.Hij heeft nu een nieuw moederbord, en alles werkt weer perfect.[/quote:d2e49c5ba3]dat heb ik ook! weet alleen niet of er kapotte condensators zijn... garantie is verlopen en om een nieuw mobo voor me zussie te kopen heb ik ook geen zin in (zij ook niet)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...