Ga naar inhoud

geen koelpasta?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Amd Athlon 2500+ Barton op een elitegroup KT600A(bagger) moederbord. Alleen heb ik geen koelpasta erop zitten. Laatst liet ik hem 3200+ lopen maar , gewoon stabiel maar als je een spel deed stopte hij na zon 10 minuten. Heeft dit te maken met dat er geen koelpasta opzit of omdat er geen agp/pci lock opzit en en hij de videokaart (geforce mx440) meeclockt? Gr koen
Link naar reactie
Tja ik zou zeggen zet um es op de normale waardes en speel dan een spel, als ie dan niet uitvalt na een tijdje spelen dan weet je genoeg. Maar een koelblok zonder koelpasta er tussen is sowieso niet verstandig de tempraturen zullen daardoor een stuk hoger zijn. Opzich kan het wel gewoon werken het koelblok kan evengoed nog best goed contact maken met de cpu.
Link naar reactie
Omdat het moederbord ook een divider heeft op 200mhz fsb, is de agp en pci snelheid op 200mhz fsb zoals hij hoort te zijn en dit zorgt dan ook niet voor de instabiliteit. Bekijk eens met b.v. everest of motherbord monitor je temps. Vooral je cpu temp zal wss erg hoog liggen. Gewoon koelpasta eronder doen en naar alle waarschijnlijkheid is je probleem dan verholpen.
Link naar reactie
Hier is een screenshot van de temps als hij standaard op 166 Mhz loopt. Ik weet niet of je hieraan al kan zien wat zijn stressed temps zijn, anders maak ik er ook wel een van stressed en anders ook een van 200 Mhz FSB. Is dit een normale temp of is hij erg hoog? Het is een boxed koeler in een no-name kast 350W FSP met een boxed koeler en 1 case fan + mobo fannetje. De voedingswaarden kloppen voor geen meter, ik vind het ook raar. Echt overbelast kan ie niet zijn want er hangt een 30 gig HD in, geforce mx440 en een cd-rom speler, dus dat zal het niet zijn. [EDIT]: ben plaatje vergeten :oops: [url]http://home.hccnet.nl/koen.vandijk/temp.jpg[/url] P.S :Stressed is hij rond de 43 graden op 166 Mhz
Link naar reactie
Ik heb net koelpasta gekocht van Zalman en erop gedaan. De temps zijn nu iets lager, scheelt zon graad of 5. Alleen het probleem als ik Mohaa( andere spellen heb ik nog niet geprobeerd) speel is er nog steeds. Hij sluit nog steeds af. Dit is misschien niet helemaal on-topic meer maargoed. Zal ik er een andere videokaart even indoen om te kijken of die het wel goed doet? Heb trouwens ook nog een hardware rapport gemaakt met Everest Prof. Missschien heb je er iets aan: [url]http://home.hccnet.nl/koen.vandijk/Report.htm[/url] [EDIT]: Ik heb er net een andere Geforce ingedaan van een ander merk, en acitef gekoelt, maar nog steeds start ie naar 10 a 15 minuten opnieuw op. De temp blijft trouwens rond de 41 C schommellen tijdens het gamen op 200 Mhz. Koen
Link naar reactie
of misschien wil die CPU niet helemaal lekker op 2200Mhz Probeer eens [http://www.hexus.net/pifast]Pifast[/url] of [url=http://www.mersenne.org/freesoft.htm]Prime95[/url] te draaien op 200Mhz Bij pifast moet je alles uitpakken en de hexus_pifast.bat draaien, bij Prime95 options, en dan torture test. Als hij dan vastloopt, of errors geeft, wil je CPU waarschijnlijk niet lekker op die snelheid, of hij wordt te warm, monitor daarom je temps wanneer je test.
Link naar reactie
Zal ik eens gaan doen. Die torture test duurt best lang toch ofnie? Oja ik heb geen pci kaarten, want mijn geluid en netwerk zitten onboard. Ik dacht dat onboard kaarten niet werden meegeclockt, maareh dit is zomaar een vage herrinering. [EDIT]: Gelijk als ik Prime 95 de torture test laat doen, loopt ie vast. Heel irritant. Weet iemand waar dit aan ligt? Koen
Link naar reactie
heb je de mogelijkheid om je vcore te verhogen ? is te vinden in je BIOS, het is meestal hoe meer volt hoe stabieler hij weer wordt. In je CPU zitten allemaal dingetjes die snel moeten schakelen, als je de frequentie verhoogd kan het zijn dat hij niet goed meer schakelt, door het signaal sterker te maken kan het zo zijn dat het weer goed gaat (tot op een zekere hoogte :P 3 volt verfikt je cpu, en een ander erg hoog voltage laat je cpu te warm worden op luchtkoeling, en je cpu slijt ervan zodat ie iets minder lang meegaat) Probeer om te beginnen eens 1.7v of 1.75v, kijk wel uit, want door het voltage te verhogen genereert je cpu wel meer warmte.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...