Ga naar inhoud

Zoveelste vraag over Geheugen


Aanbevolen berichten

Na het uitgebreid bestuderen van de FAQ en het forum heb ik besloten om toch maar een vraag te stellen. Ik heb een PC met 256Mb DDR PC2700 geheugen van Samsung met een CAS Latency van 2.5. Het moederbord, MSI MS-6701, heeft slechts 2 geheugen slots en ondersteund volgens mij, na uitgebreid onderzoek, geen Dual Channel. Nu wil ik graag uitbreiden en minimaal naar 1Gig. Als ik twee keer 512 Mb neem betekent dat dat ik de 256 Mb die eral inzit eruit moet gooien. Dit zou zonde zijn dus gaat mijn voorkeur uit naar 1 reepje van 1Gig van een gerenomeerd merk, zodat ik op 1280 Mb uit kom. Is het wel verstandig om 2 verschillende merken met verschillende geheugencapaciteiten erin te hebben? En moet ik nog een bepaalde volgorde aan houden met het insteken van het geheugen? Verder blijkt uit Everest dat de werkelijke kloksnelheid van het geheugen loopt op 167 Mhz terwijl de effectieve kloksnelheid 333 Mhz is. Is dat raar? Ook is de werkelijke Frontbus snelheid lager dan de effectieve, nml. 133 Mhz tegen 533 Mhz. Is dat normaal? Bijvoorbaat dank
Link naar reactie
Prijs is niet belangerijk, graag alleen antwoorden op m'n vragen. Want is het niet gewoon zonde om die 256 Mb stof te laten vangen. En wat als ik in de verre toekomst wil uitbreiden naar 2 Gig? Dan zit ik met 2 keer 512 Mb die ik dan weer met pensioen stuur + dat ik dan 2 keer 1 Gig moet aanschaffen.
Link naar reactie
[quote:3c13019efc]Want is het niet gewoon zonde om die 256 Mb stof te laten vangen.[/quote:3c13019efc] Ehm, nee. Ten eerste is die 256MB te verwaarlozen op 1GB, ten tweede kun je nieuwe modules gemakkelijk op CAS2 laten werken. Daar win je niet veel mee, maar meer dan met 1280MB. [quote:3c13019efc]En wat als ik in de verre toekomst wil uitbreiden naar 2 Gig? Dan zit ik met 2 keer 512 Mb die ik dan weer met pensioen stuur + dat ik dan 2 keer 1 Gig moet aanschaffen.[/quote:3c13019efc] Tegen de tijd dat je behoefte hebt aan 2GB heb je óf een nieuw systeem met dual channel (en dus 4 geheugensloten), óf er past DDRII in - waarna je DDR dus toch nutteloos is. Maar wat ik niet begrijp is dat je zegt dat de prijs niet belangrijk is, en daarna dat je het zonde vindt om verouderde modules weg te gooien... :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...