Ga naar inhoud

Fan's, wel of niet de bijgeleverde potmeters gebruiken????


Aanbevolen berichten

Ik dacht dat mijn bsod probleem was opgelost, NOT In eerste instantie dacht ik toch aan mijn geheugen en na lang testen(lees een uurtje of 3) gaf memtest86 al meer dan 600 errors aan, nog eens 3 uur later met alleen mijn oude geheugen en 0 errors, dus donderdag ga ik mijn geheugen omruilen of ik eis gewoon mijn geld terug. Maar wat schepte mijn verbazing: De c schijf(+ h en I partitie) wordt wel erg heet en ik verbrand bijna mijn jatten eraan en de g en j schijf ook aan de warme kant. Een bezoekje aan de site van chieftec leert mij dat er fans achter de hdd behuizingen(2x) geplaatst moeten worden. Ik 2 nieuwe 80 mm fans besteld en vandaag ontvangen en tot mijn verbazing zit er ook een adapter kabeltje bij met een potmeter. Tuurlijk kan ik de potmeter's wel aansluiten en inbouwen, maar heeft het ook nut bij hdd's?????
Link naar reactie
Nut voor de HD's, niet echt. Op zich is luchtstroming voldoende. De potmeter kan je gebruiken om de koeler minder hard te laten draaien. De grote winnaar zijn je oren. DUs wanneer je van plan bent de ventilatoren op vol vermogen te laten draaien, dan heb je geen potmeters nodig. Ik zou er gewoon wat mee experimenteren. Je gaat van niks naar een setje koelers.
Link naar reactie
Heb het geheugen omgerolen, deden ze niet moeilijk over en gelijk de fans bij mijn hdd's geplaatst en gelijk nog een afvoer fan aan de achterzijde gemonteerd. Heb die potmeters ook gelijk gemonteerd: [img:9e725ebea1]http://www.forumparadijs.com/fotomap/pckast.jpg[/img:9e725ebea1] Pc lijkt eindelijk goed te lopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...